۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۵۷۴۶۴
حجت الاسلام منتظری تبیین کرد؛

موانع پیش‌روی حوزه انقلابی

موانع پیش‌روی حوزه انقلابی
حجت الاسلام منتظری مطالبه رهبر معظم انقلاب را بهره گیری از طلاب جوان حزب اللهی در تصمصم گیری های حوزه علمیه عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به حوزه انقلابی لازم است به جوانان انقلابی در مدیریت کلان حوزه های علمیه فرصت داده شود.

حجت الاسلام مصطفی منتظری عضو انجمن اساتید انقلابی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به تعریف حوزه انقلابی مطلوب امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: حوزه انقلابی؛ حوزه ای است که علاوه بر توجه به رویدادهای روز، از جامعه خود جلوتر است و مدیریت معنوی جامعه را بر عهده دارد.

وی فاصله حوزه علمیه کنونی را با حوزه انقلابی مطلوب را بسیار دانست و به تبیین سه مانع موجود بر سر راه تحقق حوزه انقلابی پرداخت.

حجت الاسلام منتظری اولین مانع را عدم توجه به جوان خوش فکر حزب اللهی عنوان کرد و اظهار داشت: در مدیریت و تصمیم گیری ها به جوانان بها داده نمی شود و این بر خلاف مطالبات رهبر معظم انقلاب است. ایشان در دیدار اخیر با شورای عالی خواستار بهره گیری از طلاب جوان حزب اللهی در تصمیم گیری ها شدند.

وی افزود: در بین اعضای جدید شورای عالی بزرگانی هستند که علاوه بر شورای عالی در شورای نگهبان نیز حضور دارند. چگونه با این کثرت مشاغل فرصت می کنند در شورای عالی نیز کار کنند؛ رسالت اصلی این نهاد سیاست گذاری کلان حوزه های علمیه است و این کار فرصت زیاد و فراغ بال می خواهد. آیا بهتر نبود به جوانان میدان داده می شد؟

استاد سطح عالی حوزه علمیه استفاده از طلاب جوان باسواد در سیاستگذاری ها را لازم دانست و خاطرنشان کرد: برخی طلاب جوان و با استعداد در انتخابات خبرگان حضور یافتند و از امتحانات و بررسی های گوناگون علمی، شخصیتی، امنیتی عبور کردند، آیا بهتر نیست از این جوانان استفاده و به آنان میدان داده شود؟

وی دومین مانع برای رسیدن به حوزه انقلابی را منزوی کردن طلاب منتقد عنوان کرد و افزود: در برخی مواقع طلاب  را به جهت انتقاد کنار می گذارند، این امر سبب خواهد شد طلاب تمایل به انتقاد و بیان اشکالات حوزه پیدا نکنند.

عضو جامعه نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه در پایان خواستار اقدام عملی مسؤولان حوزه برای تحقق حوزه انقلابی شد و گفت: نیاز به اقدام جدی است و با سخن گفتن تغییر صورت نمی گیرد./1370/ت/ف

ارسال نظرات