۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۶۵۶۹۳۵
مدیر حوزه علمیه مازندران:

رشد علمی، اخلاقی و نخبه پروری شاخصه مهم حوزه انقلابی است

رشد علمی، اخلاقی و نخبه پروری شاخصه مهم حوزه انقلابی است
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی بر ضرورت تقویت نگاه انقلابی در حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: رشد علمی، اخلاقی و نخبه پروری شاخصه مهم حوزه انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در دیدار مجمع طلاب مازندرانی مقیم قم با اشاره به سابقه طولانی حوزه علمیه استان در تربیت و پرورش طلاب، گفت: حوزه علمیه استان در طول تاریخ مهد پرورش عالمان و فرهیختگان بزرگ دینی بوده است.

وی  با بیان این که شخصیت های بزرگی در سطح مدارس علمیه استان پرورش یافتند که امروز مایه افتخار جهان اسلام هستند، افزود: امروز نیز مدارس علمیه ما باید همان شیوه و روش را در پرورش طلاب مورد توجه قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به حضور هفت هزار طلبه مازندرانی در حوزه علمیه قم، این تعداد طلاب و روحانی را ظرفیت بسیار بالایی در جهت رشد علمی و تبلیغی جامعه عنوان کرد و گفت: با بهره گیری از توان و ظرفیت بالای این طلاب و روحانیان می توان بسیاری از مشکلات فرهنگی و تبلیغی استان را برطرف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که در حال حاضر نیز بیش از دو هزار و 500 طلبه در 24 مدرسه علمیه استان مشغول به تحصیل هستند، بیان داشت: این طلاب از پایه نخست تا سطوح عالی به فراگیری علوم حوزوی اشتغال دارند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در طول سال های اخیر با تلاش های صورت گرفته شاهد رشد شاخص های علمی درسطح مدارس علمیه استان هستیم، ادامه داد: این شاخص ها با توسعه مراکز تخصصی حوزوی، رشته های تخصصی و همچنین رونق فعالیت های پژوهشی در سطح حوزه علمیه استان تقویت شده است.

وی با بیان این که مسیر حرکت حوزه علمیه استان در طول سال های اخیر به سمت کیفی سازی و نخبه پروری بوده است، خاطرنشان کرد: تلاش ما در مجموعه مدیریت حوزه علمیه استان نخبه پروری و رونق علمی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب های اجتماعی و فرهنگی که در سطح استان وجود دارد، تقویت حوزه های علمیه را بهترین راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت کمی و کیفی مدارس علمیه استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی بر ضرورت تقویت نگاه انقلابی در حوزه های علمیه و روحانیت تأکید کرد و گفت: رشد علمی و اخلاقی و حرکت در مسیر پرورش طلاب نخبه، انقلابی و مهذب شاخصه مهم حوزه انقلابی است./950/پ203/ق

ارسال نظرات