۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۵۷۴۷۴
آیت الله فقیهی:

قوه مجریه؛ مسؤول اصلی معیشت / جای هیچ عذر و بهانه‌ای نیست

قوه مجریه؛ مسؤول اصلی معیشت / جای هیچ عذر و بهانه‌ای نیست
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: چندین سال دولت و مجلس همسو و همگام بودند، تمام لوایح با کمترین انتقاد به تصویب می‌رسید؛ از این‌رو آنها نمی‌تواند بهانه‌ای بیاورد.

آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، تأسیس مجلس خبرگان را مهمترین رویداد انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این نهاد برای تعیین بالاترین مقام و رکن اساسی و اصلی کشور، یعنی تعیین رهبر انقلاب در موقعیت سرنوشت ساز و اضطرار تشکیل شده است.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه رهبر جامعه باید مهمترین مسائل مملکت را راهبری و مدیریت کنند، گفت: با حکم و تنفیذ رهبر انقلاب، ارکان و قوای سه گانه مشروعیت پیدا می کنند؛ همچنین مجلس خبرگان از عالمان متدین و فاضل تشکیل شده است و آنها بر عملکرد و مدیریت رهبر انقلاب نظارت و ارزیابی دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه بیان کرد: بعد از رحلت امام خمینی(ره) مجلس خبرگان به وظیفه شرعی و قانونی خود را به درستی عمل کرد و آیت الله خامنه ای را به عنوان رهبری جامعه برگزید.

وی با بیان اینکه بالاترین و مهمترین مجلس در نظام اسلامی مجلس خبرگان رهبری است، گفت: باید با برگزاری همایش های مختلف مردم را با ساختار، وظیفه و عملکرد مجلس خبرگان آشنا کنند و از بزرگان و عالمان دینی این مجلس قدردانی به عمل آید.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی همه مسؤولان نظام با انتخاب مردم تعیین می‌شوند، افزود: مردم با رأی مستقیم و بدون واسطه، مسؤول و نماینده خود را تعیین می کنند یا اینکه با واسطه و تعیین نمایندگان و علمای بلاد، خود برای مجلس خبرگان در تعیین و انتخاب رهبر نظام نقش اساسی را ایفا می کنند و بدین جهت مردم سالاری دینی در نظام تحقق می یابد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به اینکه برخی ناکارآمدی دولت را به رهبر انقلاب نسبت داده اند، افزود: قوه مجریه مسؤول اصلی معیشت مردم است و چندین سال بود که مجلس شورای و دولت اخیر، همسو و همگام بودند، تمام لوایح با کمترین انتقاد به تصویب نمایندگان می رسید، از این رو دولت بهانه­ ای برای عدم موفقیت خود در اقتصاد کشور و رفع مشکلات معیشتی ندارد.

وی با اشاره به حمایت های رهبر معظم انقلاب از دولت یازدهم در مسائل مهم کشور گفت: اگر حمایت­ های رهبر معظم انقلاب در مسأله شیوع کرونا نبود، دولت به هیچ وجه نخواهد توانست که این مسأله را در کشور کنترل کند و همچنین در حوادث مختلف همچون گرانی بنزین، رهبر انقلاب از دولت حمایت کرد و آشوب ها و فتنه ها کنترل شد.

آیت الله فقیهی بیان کرد: دولتی که حمایت مجلس و رهبر انقلاب پشت سر آن بوده، مسؤول اجرای قانون اساسی و بهبود معیشت مردم است و برخی با حزب گرایی درصدد هستند که آدرس غلط بدهند و مسؤول مشکلات اقتصادی کشور را بر گردن رهبر انقلاب بیندازند؛ اما این حرف و عملکرد ناشایست، مخالف با انصاف و خلاف واقع است، در حالی که باید حقایق و واقعیت ها برای مردم بیان شود./998/ت302/ف

میثم صدیقیان
ارسال نظرات