۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۵۶۱۶۲
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

دروغ گفتن برای گرفتن پُست، ظلم است / عدالت مسؤولان باید احراز شود

دروغ گفتن برای گرفتن پُست، ظلم است / عدالت مسؤولان باید احراز شود
آیت الله فقیهی گفت: باید با فساد و ظلم به صورت ریشه‌ای مقابله شود و دولتمردان و مسؤولان در نظام اسلامی احراز عدالت شوند.

آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به عملکرد قوه قضائیه اظهار داشت: تحقق عدالت غایت اصلی خلقت و از اهداف رسالت پیامبران الهی بوده است.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه تحقق عدالت در نظام اسلامی تاکید کرد: اقدامات قوه قضائیه در جهت مبارزه با ظلم و فساد بسیار مطلوب است که البته باید مستمر و فراگیر باشد و عرصه‌های مختلف کشور و همه مردم و مسؤولان را شامل شود.

آیت الله فقیهی، نظارت قوه قضائیه و شفافیت مجلس و دولت را در نظام اسلامی ضروری خواند و گفت: مسؤولان و کسانی که در جامعه صاحب نفوذ هستند باید عادل باشند و احراز عدالت شوند.

وی دروغ گفتن برخی مسؤولان، تبعیض و بی عدالتی را مذموم برشمرد و تاکید کرد: قوه قضاییه باید تلاش کند افرادی مسؤولیت بگیرند که در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اعتقادی و فرهنگی شایستگی و عدالت داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از ناکارآمدی برخی مسؤولان در عرصه اجرایی و فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: امروز برخی برای گرفتن پست و مقام در کشور دروغ می‌گویند و به مردم وعده دروغ می‌دهند، شایعه پراکنی می‌کنند، در صورتی که این کارها نوعی ظلم و بی عدالتی است و قوه قضائیه باید با آنها برخورد قاطعی داشته باشد.

وی افزود: باید با فساد و ظلم به صورت ریشه ای مقابله شود و دولتمردان و مسؤولان در نظام اسلامی احراز عدالت شوند، تا فساد در دستگاه‌ها و ادارات، نهادینه و سیستمی نشود.

آیت الله فقیهی، عدالتخواهی را وجه مشترک همه انسان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: همه انسان‌ها قبح ظلم و حسن عدالت را درک می‌کنند که در علم اصول نیز از آن به مستقلات عقلیه تعبیر شده است./۹۰۸/ت302/ف

ارسال نظرات