۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۶۵۶۰۳۶
آیت الله رجبی در گفت­ وگو با رسا:

قوه قضائیه شجاعانه و با جدیت به مبارزه با مفاسد ادامه دهد

قوه قضائیه شجاعانه و با جدیت به مبارزه با مفاسد ادامه دهد
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با تقدیر از اقدامات قاطع دستگاه قضا در مقابله با فساد، خواستار ادامه برخورد شجاعانه و با جدیت قوه قضائیه با مفسدان شد

آیت الله محمود رجبی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه، در  گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد شهید آیت الله بهشتی، گفت: قوه قضائیه مهمترین ارکان نظام اسلامی است و امنیت و آرامش جامعه به سلامت قوه قضائیه بستگی دارد و اگر اختلالی در این نهاد به وجود بیاید، سلامت و نظم جامعه برهم خواهد خورد.

آیت الله رجبی بیان کرد: در دوره های قبل برخی اشکالات و ضعف هایی در قوه قضائیه وجود داشته است که نمونه آن انباشته شدن و تراکم پرونده های بسیاری در این نهاد بوده است ولی آیت الله رئیسی در صدد رفع مشکلات و اختلالات درونی این نهاد است و اکنون قضات با سرعت و جدیت در حال بررسی پرونده­ های قضایی هستند.

وی با بیان اینکه عملکرد قوه قضائیه رو به اصلاح و بهبود است، گفت: رییس قوه قضائیه بدون تسامح، با جدیت، قاطعیت و شفافیت مبارزه با مفاسد اقتصادی را پیگیری کرده است و جلسات دادگاه های مفسدان اقتصادی به صورت علنی برگزار می شود.

آیت الله رجبی بیان کرد: امیدوارم این روند اصلاحی در قوه قضائیه ادامه دار باشد و قضات شجاعانه و با جدیت پرونده ها و مبارزه با جرایم مالی و اخلاقی را پیگیری کنند و در دوره جدید ضعف ها و کاستی هایی که در دوره های قبل وجود داشته، برطرف شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به عوامل و زمینه های فساد در جامعه بیان کرد: ضعف ایمان برخی قضات و کم کاری‌های مسؤولان منجر به افزایش فساد در جامعه شده و همچنین امروز در جامعه زشتی ارتکاب به جرایم از بین رفته و اختلاس ها و مفاسد افزایش یافته است.

وی بر ضرورت نظارت بر عملکرد مسؤولان تأکید و ابراز کرد: اگر مسؤولان و مردم جامعه احساس کنند که مراقبت ها و نظارت­‌ها بر فعالیت های آنها افزایش یافته و آنها همیشه در حال رصد هستند، در این صورت ابهت و عظمت قوه قضائیه بر همگان آشکار و روشن خواهد شد و فردی جرأت اختلاس و رانت خواری نخواهد داشت و همچنین ارتکاب مفاسد اخلاقی در جامعه نیز کمرنگ خواهد شد.

آیت الله رجبی خواستار فرهنگ سازی در پيشگيری از بروز فساد اداری و اقتصادی شد و گفت: در زمینه پیگیری از مفاسد اقتصادی و اخلاقی باید پیش زمینه ها و فرهنگ سازی مناسبی در جامعه ایجاد شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بر ضرورت اصلاح قانون های مبارزه با فساد تأکید کرد و گفت: قوه قضائیه با همکاری مجلس شورای اسلامی باید لوایح و قانون های جدید را در زمینه مبارزه با جرایم مالی و اخلاقی تصویب کنند و سران سه قوه با همکاری هم در کاهش مفاسد اقتصادی و اجتماعی همکاری لازم را باهم داشته باشند./998/ت302/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
قوه قضائیه ، هم به عنوان ناظر قانونی صدا و سیما ، و هم به عنوان قوه ای که مسئولیت پیشگیری از جرم و برخورد با آن را دارد ، می بایست نسبت به واژه دروغین و متاسفانه پرتکرار امروزه « کودک همسری » ، در رسانه ها به ویژه صدا و سیما ، واکنش متناسب داشته باشد

صدا و سیما موظف است ، منظر قانونی اسلام را وجهه کارش قرار داده ، آن را تبلیغ و ترویج دهد

متاسفانه دیده می شود ، سوژه «کودک همسری » که سالیانی توسط رسانه های بیگانه یا تبعه داخلیشان تکرار می شد و مورد مانور بود ، در برهه کنونی مستمسک رسانه خودی اعم از صدا و سیما و غیر آن قرار گرفته ، و حتی قضات را هم به انفعال واداشته و می دارد !!!
ازدواج هایی را بهم می زنند ، و خیلی از موفقیت خودشان هم خوشحالند ! یفرقون بین المرئ و زوجه !

در حیطه فرهنگ سازی ( که موقعیت پیشگیری از جرم هم دقیقا یکی از مصادیق مهمش همین جاست ) اگر انحرافی صورت بگیرد ، بعد از آن مقاومت دستگاه قضا ، در برابر بسیار دشور ، و‌ پر هزینه خواهد بود

رسانه ای مثل صدا و سیما می بایست ، گذشته مجرمانه اش در این زمینه را جبران کند

توبه رسانه این چنینی با یکی دو بار تکرار صحیح ، تحقق نمی یابد
باید به میزانی که ذهنیت جامعه را دچار اعوجاج و کج فهمی کرده است ، به تصحیح و ترمیم بپردازد
و در برنامه های مختلف تنویر افکار نماید

قوه قضائیه ، و همچنین مجلس شورای اسلامی ، با توجه به بدنه متدین کنونی ، می بایست به جد این مطالبه مهم را دنبال کنند إن شاء الله تعالی .
0
0