۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۵۷۴۸۷
آیت الله دری نجف آبادی:

شکست کرونا همراهی مردم و مسؤولان را می‌خواهد

شکست کرونا همراهی مردم و مسؤولان را می‌خواهد
امام جمعه اراک بابیان اینکه شکست کرونا تنها در همراهی مردم و مسؤولان امکان‌پذیر است،گفت:رعایت نکات بهداشتی باید با حساسیت و متعهدانه در تمامی بخش‌های جامعه جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز در نماز عبادی و سیاسی جمعه که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، تأکید کرد: شکست کرونا تنها در همراهی موثر مردم و مسؤولان امکان‌پذیر است.

کادر سلامت کشور سرمایه‌های ارزشمند انسانی هستند

امام جمعه اراک با بیان اینکه کادر سلامت کشور سرمایه‌های ارزشمند انسانی هستند، گفت: امروز باید قدردان تیم های پرشکی و درمانی باشیم و این بزرگان و دلسوزان در ماه‌های اخیر با ایثار و رشادت به کمک بیماران کرونایی شنافته اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه با عمل به فاصله‌گذاری اجتماعی باید با کروناویروس با جدیت مقابله کرد، اظهار داشت: رعایت نکات بهداشتی باید با حساسیت و متعهدانه در تمامی بخش‌های جامعه جدی گرفته شود.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه تا به امروز برای درمان کووید ۱۹ واکسنی ساخته نشده است، بیان داشت: کرونا بیماری نوپدید و ناشناخته‌ای است و امروز باید با تکیه بر اصول پیشگیری و رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و کمک به کادر درمان رفتاری مسؤولانه داشت تا بتوان این بحران سلامت را پشت سر گذاشت.

ضرورت رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در شرایط موجود را ضرورتی مهم مطرح کرد و خاطرنشان کرد: رعایت نکردن و بی توجهی به نکات بهداشتی سبب میزان شیوع کورونا ویروس می شود.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه استان مرکزی را در ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور دومین استان درگیر بوده است، افزود: تلاش مردم و مسؤولان استان مرکزی تا به امروز باعث شد بیماری را کنترل کنیم و باید این شرایط حفظ شود و حداقل ها در این مسیر رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه کسب و کارها را نمی توان تعطیل کرد چون اقتصاد فلج می شود، اظهار کرد: در این شرایط باید به گونه ای عمل کرد که در عین فعالیت اقتصادی، بیماری شیوع و رشد پیدا نکند و در عین رعایت پروتکل های بهداشتی با غیرت دینی و اسلامی در جهت حرکت و رشد اقتصادی اقدام شود.

انقلاب اسلامی فرهنگ عفاف و اخلاق و خانواده را در جامعه ما احیا کرد

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به تلاش کشورهای غربی در راستای ترویج بی بندو باری و سست کردن اعتقادات مردم، گفت: اسلام برای خانواده، ناموس، حیا و عفاف ارزش قائل است و یکی از دلیلی که باعث شد حضرت یوسف (ع) مورد توجه باری‌تعالی قرار گیرد، شاخص عفاف بود.

وی اضافه کرد: در سال 1314 رضاخان نیز مردمی را که برای مخالفت با کشف حجاب در مسجد گوهرشاد تجمع کرده بودند، به گلوله بست.

امام جمعه اراک با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرهنگ عفاف و اخلاق و خانواده را در جامعه ما احیا کرد، تصریح داشت: قرآن در خصوص حضرت مریم(س) و عظمت ایشان نیز بسیار سخن گفته و بر عفاف و حیای ایشان تاکید کرده است چراکه برای دامان پاک ارزش قائل است و نمی خواهد اخلاق جاهلیت و فساد و منکرات، انسان ها را آلوده کند.

شایان ذکر توصیه زیارت امام رضا(ع) و از خودگذشتگی شهدای والامقام اسلام از دیگر عناوین سخنان آیت الله دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک بود.

بر اساس گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه با رعایت نکات بهداشتی در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./842/پ210/ف

ارسال نظرات