۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۵۷۴۹۹
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین:

انسان نباید در شرایط سخت از نصرت الهی مأیوس شود

انسان نباید در شرایط سخت از نصرت الهی مأیوس شود
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان نباید از نصرت الهی مأیوس شود، گفت: نصرت الهی وعده خداوند بوده و باید بدانیم مبارزه در راه خدا نیازمند مقاومت و صبر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد فاطمی ابهری عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به شرایط نصرت الهی گفت: نصرت الهی یاری ویژه خداوند و غیر از کمک های متداول و همیشگی خداوند است.

وی افزود: یاری های ویژه ای وجود دارد که خداوند آن را در موارد خاص عنایت می کند، در شرایطی که کار در مبارزه فی سبیل الله سخت می شود، اقتصای نصرت الهی خواهد بود البته اگر همراه مقاومت، ایستادگی و صبر باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان نباید از نصرت الهی در شرایط سخت مأیوس شود، اظهار داشت: نصرت الهی وعده خداوند متعال به بشر است و باید بدانیم مبارزه در راه خدا نیازمند مقاومت و صبر است که در این صورت نصرت الهی تخلف ناپذیر و حتمی است.

وی ادامه داد: صرف مقابله و صبر کارایی ندارد بلکه در راه خدا ماندن و توجه به خداوند است که نصرت الهی را شامل حال انسان می کند؛ نه تنها باید در راه خدا صبر و تحمل کرد بلکه باید دعا هم بکنیم و دعا نقش بزرگی در تحقق نصرت الهی خواهد داشت.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: نصرت الهی مدعیان دروغین و منافقان را آشکار و رسوا می کند و چنین افرادی را به همگان نشان می دهد، در پرتو نصرت الهی منافقان هم خود را همراه مؤمنان جا می زنند در حالی که دچار وادادگی بودند و نصرت الهی افراد منافق را از صف مؤمنان جدا خواهد کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات