۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۶۵۷۵۴۵
یکی از مسؤولان فرهنگی حزب الله در گفت وگو با رسا؛

حاج قاسم برای دشمنان عذاب و آتش و برای مستضعفان رحمت و محبت بود

حاج قاسم برای دشمنان عذاب و آتش و برای مستضعفان رحمت و محبت بود
حجت الاسلام شیخ هشام شری سالروز پیروزی حزب الله لبنان بر رژیم صهیونیستی را گرامی داشت و بیان کرد که جبهه مقاومت، هیمنه پوشالی آمریکا و اسرائیل را برای همگان نمایان ساخت.
 حجت الاسلام شیخ هشام شری استاد حوزه علمیه و از مسؤولان فرهنگی حزب الله لبنان طی گفت‎و‎گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، پیرامون سالگرد پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33روزه موسوم به جنگ تموز سال 2006 بیان کرد: سلاح مقاومت در سال 2000 میلادی، کاتیوشا بود که فقط به مناطق شمالی فلسطین اشغالی می رسید و توانایی تخریب پناهگاه های رژیم صهیونیستی را نداشت و آنها گمان  می کردند، توانایی حزب الله حداقل یکم بالاتر رفته و می توانند،با اولین ضربه مقاومت را شکست دهند، اما زمانی که رژیم صهیونیستی شروع به آغاز جنگ کرد، جنگ کاملی آغاز شد که تمام معادلات استراتژی و جغرافیایی را در جنوب لبنان تغییر داد. به طوری که حزب الله با موشک های زمین به دریا و منهدم کردن ناو صهیونیستی، ضربه های مهلکی به آنها زد و این نشان داد که رژیم اشغالگر قدس در دام موشکی حزب الله افتاده است که هرگز چنین قدرتی را تصور نمی کرد. سپس با رونمایی موشکهای برد بلند که به حیفا و فراتر از حیفا می رسید به طور کلی معادلات را حزب الله تغییر داد و  نشان داد که حزب الله توانایی حمله به عمق رژیم صهیونیستی را دارد و فقط محدود به شمال نیست. به طور کلی باید اشاره کرد که کمر رژیم صهیونیسیتی در این جنگ شکست به طوری که ناوچه های جنگی و تانک ها و نیروی زمینی آن ها به طور مهلکی ضربه خوردند و این قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را برای همگان نمایان ساخت به طوری که شعار شکست ناپذیری ارتش اسرائیل را به طور کل نابود شد و در واقع، حزب الله لبنان صدای شکستن استخوان آنها را نمایان ساخت و درس عبرتی بزرگ به آن ها داد.
قدرت حزب الله در منطقه غیر قابل انکار است
شیخ هشام شری بیان کرد: دستاوردهای جنگ تموز بسیارزیاد است چه در مقابل رژیم صهیونیستی و چه در مواجهه با تکفیریین و همانطور که امام خامنه ای بشارت دادن نقش حزب الله بعد از جنگ تموز یک نقش منطقه ای شد.
وی با اشاره به اقدامات فتنه انگیزانه آمریکا در لبنان گفت: لبنان جزو مناطقی است که آمریکا تلاش بسیاری برای تحقق منافع رژیم صهیونیستی و جریان های تکفیری و تروریستی در آن را دارد به همین دلیل سران واشنگتن اهداف و پروژه های خاصی را در لبنان دنبال می کند و درپی آن است که حزب الله را مشغول مشکلات داخلی کند و از تاثیرگذاری منطقه ای آن را تا حد ممکن، کاهش دهد به ویژه بعد از شکست های بزرگی که به دست محور مقاومت متحمل شد.
این روحانی لبنان با بیان اینکه آمریکا و متحدانش درپی خلع سلاح کامل جبهه مقاومت هستند، بیان کرد: هدف از این اقدام، تامین امنیت رژیم صهیونیستی و تحقق اهداف آمریکا در منطقه است. اما آمریکا و رژیم صهیونیستی از تحقق اهدافشان در زمینه های نظامی و سیاسی علیه لبنان ناموفق بودند و اکنون درپی پیگیری اهداف خود از طریق فشار اقتصادی بر روی مردم از طریق اخلال در مشکلات معیشتی هستند. اما آنان باید بدانند که در این پروژه نیز شکست می خورند و درب های جدید جلوی لبنان در صنعت و اقتصاد باز خواهد شد.
فرماندهی در جهان مانند حاج قاسم وجود ندارد
حجت الاسلام هشام شری باتوجه به نقش سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی در جنگ تموز افزود: در زمانی که هواپیماهای رژیم صهیونیستی ضاحیه جنوبی را بمب باران و ساختمان ها را تخریب می کردند، حاج قاسم سلیمانی همراه با فرماندهان مقاومت زیر آتش دشمن جنگ را رهبری می کرد و این در حالیست که حاج قاسم می توانست این کار را از سوریه یا ایران انجام دهد. وی از جمله فرماندهانی بود که با حضور در خط مقدم نبرد با دشمن با مجاهدان همراه بود و باید گفت، «فرماندهی در جهان مانند حاج قاسم وجود ندارد.»
وی همچنین افزود: حاج قاسم بعد از جنگ تموز در میان انبوه جراحت شروع به حمایت از مردم کرد تا آلام و درد های مردم را بکاهد، باید گفت، «حاج قاسم برای دشمنان عذاب و آتش و برای مستضعفین رحمت و محبت بود.»
حجت الاسلام هشام شری بیان کرد: در لبنان، مردم و مقاومت یک روح واحد هستند و ما سعی در اقناع مردم به مقاومت و حمایت از حزب الله نمی کنیم زیرا مردم همیشه جلودار و راهنمای مقاومت هستند و زمانی که مقاومت از مردم حمایت می کند آنها احساس می کنند که  این حمایت متعلق به خودشان است.
وی ادامه داد: مردم ما، مردم مقاوم هستند و امکان فاصله انداختن بین آنان و مقاومت وجود ندارد.
جبهه مقاومت آرزوی سیطره اسرائیل بر کشورهای اسلامی را نابود کرد
شیخ هشام شری به قدرت موشکی مقاومت اشاره کرد و افزود: قدرت سلاح مقاومت معادلات را برای رژیم صهیونیستی که گمان می کرد بر جهان عرب سیطره پیدا کرده است، تغییر داد و به همین دلیل سعی بر خلع سلاح مقاومت دارد تا بتوانند برنامه های خود را پیاده کند.
وی با اشاره به بحران لبنان بیان کرد: برای رهایی از این بحران باید از نصحیت های آمریکا خلاص شویم که ده ها سال است که سیاست های ملی و اقتصادی را برای لبنان پیاده می کند و این مساله بزرگ و استراتژی نیاز به وقت و جهاد دارد و باید در اقتصاد لبنان این امکان وجود داشته باشد تا لبنان دوباره از نو بناء شود و از طرف دیگر عمق بخشیدن به اقتصاد لبنان لازم و ضروری است و این مهم می تواند، خلال تفاهم نامه های اقتصادی بین لبنان، عراق، سوریه و ایران صورت گیرد و یا از کشور های شرقی مثل چین و غیره و این  مهم به تصمیم دولت لبنان باز می گردد و ما باید برای تحقق این مطلب از دولت پشتیبانی کنیم تا درد های مردم را کم کنیم.
این روحانی لبنانی تصریح کرد: آنچه از این بحران پیشرو انتظار می رود، آن است که آمریکا در لبنان منزوی شود و همین دوستان محدود خود را هم از دست بدهد و مردم و احزاب به حزب الله پناه ببرند.
وی در پایان بیانات و سخنرانی های امام خامنه ای و سید حسن نصر الله را موجب افزایش اعتماد به نفس مردم برای ادامه مجاهدت با دشمنان دانست و تصریح کرد که بیانات و سخنرانی این دو شخصیت بزرگ، برگرفته از احادیث و سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) است.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
خداوند شهید قاسم سلیمانی را غریق رحمت نماید
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
احسنت، عالی بود
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
طیب الله
ای کاش همه مثل حاج قاسم بودند
0
0