۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۵۷۵۹۷
استاد حوزه علمیه کردستان:

نهادهای فرهنگی بیشترین نقش را در نهادینه سازی عفاف و حجاب برعهده دارند

نهادهای فرهنگی بیشترین نقش را در نهادینه سازی عفاف و حجاب برعهده دارند
استاد حوزه علمیه کردستان گفت: نهادهای فرهنگی بیشترین نقش را در نهادینه سازی مقوله عفاف و حجاب در جامعه برعهده دارند، بنابراین دولت باید نهادهای فرهنگی را تقویت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام مسعود محمدی ظهر امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و بانوان بسیجی شهر سنندج اظهار داشت: یکی از امتیازات بزرگ دین اسلام حجاب و عفاف زنان و بانوان مسلمان است.

این استاد حوزه علمیه کردستان ادامه داد: البته اگر مطالعه دقیقی در کتب سایر ادیان داشته باشیم، بر مقوله حجاب تاکید شده است ولی متاسفانه تبلیغات رسانه ای سبب شده که در بسیاری از کشورهای جهان حتی کشورهای اسلامی حجاب کم رنگ شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نباید حجاب را تنها به پوشش افراد خلاصه کرد، بیان داشت: حجاب و عفاف در دین اسلام معنای بسیار وسیعی دارد که بخش های زیادی از زندگی ما را شامل می شود، از این رو همه ما به  عنوان مسلمان چه مرد و چه زن ملزم به رعایت این دستورات شرعی و الهی هستیم.

حجت الاسلام محمدی با انتقاد از پوشش نامناسب برخی از بانوان در سطح جامعه عنوان کرد: متاسفانه برخی از بانوان و حتی آقایان تحت تاثیر تبلیغات منفی رسانه ها و شبکه های ماهواره ای قرار می گیرند و حجاب که از واجبات دین اسلام است را فراموش کرده اند؛ این می تواند چهره جامعه اسلامی را تغییر دهد و زمینه ساز استحاله فرهنگی در میان مسلمانان شود.

این استاد حوزه علمیه کردستان ادامه داد: از سوی دیگر در بحث حجاب اینگونه جا افتاده است که حجاب تنها مختص به بانوان و آن هم پوشش می باشد، بلکه حجاب در گفتار، رفتار و چشم همه از زیرمجموعه های این دستور الهی و دینی است.

حجت الاسلام محمدی در ادامه اظهار داشت: نهادهای فرهنگی بیشترین نقش در نهادینه سازی مقوله عفاف و حجاب را در جامعه اسلامی برعهده دارند، بنابراین از دولت درخواست داریم که مجموعه و نهادهای فرهنگی را تقویت کند.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود به مطالبه فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی از مجلسیان اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات بسیار مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی، مطالبات فرهنگی بود.

وی تصریح کرد: معظم له از نمایندگان مجلس می خواهند که در مقوله فرهنگ دینی و ملی بیشتر و دلسوزانه تر کار شود، از این رو نمایندگان باید این مطالبات حضرت آقا را نصب العین خود قرار دهند.

حجت الاسلام محمدی در پایان سخنان خود گفت: هر کسی در نشر معروف حجاب و عفاف مسؤول است و این مسؤولیت به طوری است که همه در قبال آن وظیفه داریم، حال برخی وظایف شان وسیع تر و برخی در حد توان شان می باشد./1401/پ310/ب1

ارسال نظرات