۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۶۵۷۶۲۷
آیت الله صدیقی:

خواسته‌های انسان نباید مانعی برای طاعت الهی شود

خواسته‌های انسان نباید مانعی برای طاعت الهی شود
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طلبه باید ظرف آیات و روایات باشد، گفت: عالم و طلبه باید مراقب عمر خودش باشد و تا بتواند به جامعه نفع برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)  شنبه‌شب در جلسه درس اخلاق که در مسجد امام رضا(ع) این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: اگر کسی می‌خواهد شاگرد مکتب امام صادق(ع) شود باید بداند که امام او دائم‌الذکر‌ است.

وی افزود: حضرت در این وادی لحظه‌ای از خداوند متعال فارغ نیستند برای همین می‌فرمایند من شبانه‌روز ذکر می‌گویم.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه قلب سالم حرم الله است، ابراز کرد: در قیامت تنها قلب سلیم نافع است زیرا این قلب از غیر خالی بوده و در اختیار خداوند است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) فقدان ذکر را نشانه بیماری قلب دانست و گفت: خوراک قلب سلیم ذکر است و چنین قلبی از یاد خدا لذت می‌برد.

وی با بیان اینکه خواسته‌های انسان نباید به‌گونه‌ای باشد که او را از طاعت الهی بازدارد، اظهار داشت: ذکر قلبی انسان را از ذکر جسمی معاف نمی‌کند چراکه همه وجود آدمی ملک‌ خداوند است و کسی نمی‌تواند بعد از وصل دست از عبادت بردارد.

آیت‌الله صدیقی با تأکید بر اینکه اهل‌بیت(ع) در محبت الهی تمام و کامل بودند، عنوان کرد: قلب این بزرگواران عرش و ظرف مشیت الهی است و خداوند بر قلوب آنان تصرف و استقرار دارد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: انسان باید از حق‌تعالی تمنا کند که عمرش در مسیر طاعت الهی هزینه شود؛ کسانی که  اهل غفلت و گناه هستند عمرشان مرتع ابلیس است.

وی اضافه کرد: عالم و طلبه باید مراقب عمر خودش باشد تا بتواند به جامعه نفع برساند؛ طلبه باید ظرف آیات و روایات باشد و از آن برای آخرت خویش و نفع رساندن به دیگران بهره ببرد./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات