۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۶۵۷۷۰۴
رییس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی خبر داد؛

پاسخ به ۹۰ پرسش پرتکرار کرونایی در یک نرم افزار

پاسخ به ۹۰ پرسش پرتکرار کرونایی در یک نرم افزار
حجت الاسلام مخدوم با اشاره به شبهات پر تکرار مردم پیرامون بیماری کرونا از جمع آوری و پاسخگویی به این سؤالات در قالب نرم افزار پرسش‌های کرونا خبر داد.

حجت الاسلام علی مخدوم رییس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در گفت‌و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به ضرورت تهیه و تولید نرم افزار اندرویدی پرسش کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به سؤالات مکرر هم وطنان عزیز پیرامون بیماری اخیر برآن شدیم تا مهمترین پرسش و پاسخ ها را در قالب نرم افزاری اندرویدی در اختیار مردم عزیز قرار دهیم.

وی افزود: تیم محتوایی بخش مکتوب مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با همکاری سایر بخش های مرکز جدیدترین سؤالات مربوط به این موضوع را جمع آوری نموده و از بین 300 سؤال مطرح شده به 90 سؤال منتخب از جنبه های مختلف اخلاقی، تاریخی، حدیثی، کلامی، احکامی، قرآنی و مشاوره ای متناسب با نیازهای روز جامعه پاسخگویی نموده که در قالب نرم افزار «پرسش‌های کرونا» منتشر شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این نرم افزار تا کنون دو بار به روز رسانی شده و علاوه بر افزایش تعداد پرسش و پاسخ ها بخش چندرسانه ای نیز بر آن افزوده شده است و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نسخه به روز رسانی شده آن را دانلود کنند.

نمونه ای از سؤالات به همراه پاسخ در نرم افزار بدین صورت است:

حکم الکل

پرسش: الکل طبی و صنعتی که برای ضدعفونی از آن استفاده می‌شود پاک است؟

پاسخ: چون نمی‌دانیم در اصل مایع مست‌کننده باشد، الکل طبی و صنعتی پاک است.

مطابق با نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)

حکم وضو در صورت ترس از سرایت مریضی

پرسش: در صورتی‌که وضو گرفتن باعث انتشار مریضی شود می‌توان تیمم کرد؟

پاسخ: خوف انتشار بیماری در صورت گرفتن وضو، از جهت علمی ثابت نشده است، لذا با وجود رعایت نکات بهداشتی، باید وضو گرفت و در صورت خوف نیز می‌توان در محلی وضو گرفت که با ضدعفونی کردن آن محل و...، خوف مذکور نیز برطرف گردد.(1)

پی‌نوشت:

1-نظر همه مراجع

/1370/پ302/ف

ارسال نظرات