۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۶۵۷۸۱۷

نتانیاهو سعی در سرکوب اعتراض ها به هر قیمتی دارد

نتانیاهو سعی در سرکوب اعتراض ها به هر قیمتی دارد
تظاهرات مردمی بر علیه نتانیاهو در اسراییل و اقدامات او برای سرکوب آنها چند ماهی است که ادامه دارد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا به نقل از اسراییل تایمز، صبح امروز پلیس اسراییل با معترضانی که در جلوی محل زندگی نتانیاهو اجتماع کرده بودند درگیر شد. تصاویر ویدویی از گرفتن پلاکارد ها و متفرق کردن تظاهر کننده ها حکایت می کند. یکی تظاهر کنندگان گفت: یکی از ماموران هنگامی که می خواست با اجبار پلاکار مرا پاره کند، پیشانی مرا با چاقو زخمی کرد.

این تجمع در ادامه اعتراض های ضد فساد "black flag" بر علیه نتانیاهو صورت گرفته است. تظاهر کنندگان با حمل پلاکاردهای "crime minister" خواستار استعفای نتانیاهو بودند. این تظاهرات به صورت قانونی و با مجوز رسمی صورت گرفته است.

عضو شورای شهر اورشلیم در گفت وگو با شبکه تلویزیونی اسراییل گفت: من مخالف برخورد با اجتماع تظاهرکننده گان در مقابل منزل نتانیاهو هستم. نباید مانع آزادی بیان مردم به هر دلیلی شد.

مخالفان و معترضان به نتانیاهو تا کنون تظاهرات های متعددی روبروی منزل نتانیاهو برگزار کرده اند، مانند تظاهرات همزمان با شروع دادگاه فساد اقتصادی او در ماه می 2020، نتانیاهو 3 پرونده قضایی فساد و رشوه دارد. او مدعی شده این اقدامات برای برکناری او از طرف مخالف ها است.  

ارسال نظرات