۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۵۷۸۴۶
آسیب شناسی مشکلات عرصه تبلیغ (۸)

دفتر تبلیغات با بدنه حوزه ارتباط چندانی ندارد/ چه میزان از بودجه صرف تبلیغ می‌شود؟

دفتر تبلیغات با بدنه حوزه ارتباط چندانی ندارد/ چه میزان از بودجه صرف تبلیغ می‌شود؟
حجت الاسلام مقدمی فلسفه وجودی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را مسأله تبلیغ دانست و در عین حال این سؤال را مطرح کرد که چه میزان از بودجه دفتر صرف کارهای تبلیغی می‌شود؟

حجت الاسلام محمود مقدمی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی گری و انقلابی ماندن حوزه علمیه اظهار کرد: برای تشخیص انقلابی بودن نهادهای مختلف حوزه علمیه، باید تقسیم بندی انقلابی، غیر انقلابی و ضد انقلابی را تعیین و هر نهاد را براساس این تقسیم بندی سنجید.

دبیر شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه ادامه داد: برای تعیین نهاد انقلابی باید بررسی کرد چه فعالیت هایی برای انقلابی ماندن حوزه علمیه انجام داده یا این که فعالیت های او در انقلابی ماندن حوزه چه تأثیری داشته است.

وی ادامه داد: آیا دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم فعالیتی را انجام داده که در انقلابی ماندن حوزه اثر گذار باشد؟ بنده به یاد نمی آورم که دفتر تبلیغات برای انقلابی تر ماندن حوزه علمیه، فعالیتی انجام داده باشد.

حجت الاسلام مقدمی ادامه داد: به عنوان مثال دفتر تبلیغات اسلامی حوزه در دهه بصیرت به جای این که برای بصیرت حوزه و تقویت تفکر انقلابی در حوزه و حوزویان فعالیتی انجام دهد، برای آقای هاشمی به عنوان نماد اخلاق بزرگداشت برگزار می کند! در حالی که امروزه چه کسی وی را به عنوان نماد اخلاق در نظر می‌گیرد؟

دبیر شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه با بیان این که دفتر تبلیغات اسلامی با بدنه حوزه ارتباط چندانی ندارد، اظهار کرد: دفتر تبلیغات با تعریف یک سری کارها به عنوان فعالیت نخبگانی، با افراد خاصی ارتباط برقرار کرده و نمی توان گفت با بدنه حوزه ارتباط دارد؛ مگر این که فعالیتی داشته که ما و بدنه حوزه علمیه از آن اطلاعی نداریم.

وی افزود: البته دفتر تبلیغات اسلامی سمینارها و همایش هایی در زمینه گام دوم انقلاب و موضوعاتی دیگر برگزار کرده که باید گفت این گونه فعالیت ها را همه انجام می دهند؛ بنابراین سمینار گرفتن را نمی توان عملی انقلابی دانست. همچنین برخی فعالیت های دفتر تبلیغات در زمینه چاپ برخی نشریات و مجلات، اگر این دفتر را در صف سکولارها قرار ندهد، حداقل حرکت انقلابی از آن مشاهده نمی شود.

حجت الاسلام مقدمی خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم کدام فعالیتش تبلیغات است؟ بودجه دفتر تبلیغات چه مقدار صرف تبلیغ و چه مقدار صرف پژوهش و چه مقدار صرف دانشگاه می شود؟ به عبارت دیگر دفتر تبلیغات، پژوهشگاه است و کارهای پژوهشی آن هم ربطی به تبلیغ ندارد در حالی که باید دفتر تبلیغات باشد نه دفتر پژوهشی.

وی ادامه داد: در دفتر تبلیغات هزینه ای که برای تبلیغ می شود بسیار ناچیزتر از کار پژوهشی است در حالی که آموزش برعهده حوزه گذاشته شده و کار تبلیغی برعهده دفتر تبلیغات، به گونه ای که حتی اعزام مبلغ مناسبتی از معاونت تبلیغ به دفتر تبلیغات واگذار شد اما آمارها نشان می دهد تغییری در اعزام دفتر ایجاد نشده و اعزام تبلیغ به تعداد گذشته انجام می شود؛ این گونه موارد نشان می دهد دفتر تبلیغات در امر تبلیغ جدی نیست./1324/ت302/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
دم آقای مقدمی گرم که جرات کرده این حرفا رو بزنه
2
0
جوادیان احمد
Iran, Islamic Republic of
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
آقای احمد واعظی که ده سال مدیریت عالی دفتر را به عهده داشته آیا تاکنون یه گزارش درباره اقداماتی که دفتر توی این مدت داشته ارائه کردن تا نخبگان و حوزویان درباره اش نظر بدن و تحلیل کنن
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵
مرحبا به شما
2
0