۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۶۵۷۸۷۰
روایت پور ابراهیمی از جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا؛

به‌زودی خبرهای خوبی در زمینه مدیریت بازار ارز منتشر می‌شود

به‌زودی خبرهای خوبی در زمینه مدیریت بازار ارز منتشر می‌شود
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون جلسه امروز شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: به زودی خبرهای خوبی در حوزه مدیریت بازار ارز به مردم اعلام خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدرضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امشب در گفت‌وگوی خبری با خبر 21 به تشریح اهم مباحث صورت گرفته در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا که عصر امروز برگزار شده بود پرداخت و گفت: با توجه به وقفه ای که به خاطر انتخابات مجلس یازدهم در زمینه برگزاری جلسات شورای هماهنگی اقتصادی صورت گرفت، مقرر شد از هم اکنون این جلسات به صورت مستمر انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه به زودی خبرهای خوبی در حوزه مدیریت بازار ارز به مردم اعلام خواهیم کرد، ادامه داد: در این جلسه مقرر شد مجموعه ای از پیشنهادات برای ساماندهی و مدیریت وضعیت کنونی بازار ارز، نحوه تسویه حساب با صادر کنندگان غیر نفتی در حوزه ارز و همچنین تعیین تکلیف ثبت سفارشاتی که میزان بالایی از ارز کشور را در زمینه واردات شامل می شود، ارائه شود تا دولت را در زمینه مدیریت حوزه ارز کمک کند.

پور ابراهیمی با بیان اینکه سران قوا در ارتباط با قابل مدیریت بودن بازار ارز اتفاق نظر دارند، عنوان کرد: کارگروهی متشکل از نمایندگان قوه مقننه و قوه قضائیه با محوریت دولت از فردا کار خود را شروع می کند و بسته مدیریت بازار ارز را در دستور کار قرار می دهد؛ ما معتقدیم امروز بانک مرکزی این ظرفیت را دارد که بتواند بازار ارز را مدیریت کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه دولت برای تأمین کالاهای اساسی خاطرنشان کرد: تخصیص ارز برای تأمین کالاهای اساسی در دستور کار دولت بوده و اکنون نیز ادامه خواهد یافت؛ دولت و بانک مرکزی معتقد هستند هیچ دغدغه ای نباید در زمینه کالاهای اساسی در جامعه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجموعه ظرفیت های صادراتی با بسته پیشنهادی دولت در حوزه مشوق های صادراتی یکی از محورهای مهم ما است، بیان کرد: همراه با الزامات بخش خصوصی برای بازگرداندن ارز ناشی از صادرات غیر نفتی در کشور باید اقدامات و هماهنگی های لازم برای ایجاد بسته های مشوقی به جهت این که بتوانیم از ظرفیت صادرکنندگان خوش نام استفاده کنیم، نیز انجام شود.

پور ابراهیمی همچنین با اشاره به بسته اقتصاد مردمی که روز گذشته توسط رییس مجلس شورای اسلامی برای رهبر معظم انقلاب قرائت شد، ابراز کرد: در حال حاضر روند اقدامات لازم برای تحقق بسته اقتصاد مردمی از سوی مجلس آغاز شده است./841/پ202/ف

حسین ثالث موید
ارسال نظرات