۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۵۷۹۳۳
حجت الاسلام شجاعی علی آبادی:

برجام مسبب مشکلات زندگی مردم است

برجام مسبب مشکلات زندگی مردم است
نماینده ابهر در مجلس با بیان اینکه دولت و وزارت خارجه در جاده فرعی زحمت می‌کشند، گفت: مسبب مشکلات زندگی مردم برجام است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسن شجاعی‌علی‌آبادی نماینده ابهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر خارجه در جلسه صبح امروز کمیسیون صنایع اظهار داشت:مباحثی که آقای ظریف وزیر خارجه در کمیسیون مطرح کردند تلاش‌ها و زحماتی بود که همکاران وزارت خارجه متقبل شده بودند. ضمن اینکه به لحاظ حجم فعالیت هم نشاندهنده پرکاری آنها است.

وی افزود: من در این نشست به آقای ظریف تذکر دادم که زحماتی که مجموعه دولت و وزارت خارجه درباره دیپلماسی خارجه انجام داده ضمن اینکه قدردان زحمات و دلسوزی آنها هستیم اما نتوانسته مسیر را برای کشور هموار کند.

نماینده ابهر در مجلس تصریح کرد: وقتی ما بنا داریم به مقصدی برسیم دو راه پیش رویمان وجود دارد که یا از بزرگراه تردد کنیم یا یک مسیر فرعی پرچاله و خطرناک؛‌ اگر کسی در ابتدا اشتباه کرده و راه فرعی را انتخاب کند در ادامه هم می‌تواند گزارش بلند بالای از فعالیت‌های حوزه کاری‌اش ارائه دهد که می‌تواند به افتادن 10 چاله و جلوگیری از پرت شدن در پرتگاه‌ها و موانع در آن گزارش وجود داشته باشد.

شجاعی خاطرنشان کرد: مسیری که مجموعه دولت و وزارت خارجه در ابتدای فعالیت‌شان انتخاب کردند غلط بوده است. لذا گزارشاتی که وزیر خارجه در کمیسیون صنایع مطرح کرد گزارش صحیحی است اما این گزارش برگرفته از تردد در یک مسیر غلط و فرعی بوده است که جواب نهایی هم نخواهد داشت.

وی با اشاره به ترسیم خطوط قرمز در برجام که مقام معظم رهبری به مذاکره کنندگان هسته‌ای اعلام کردند گفت: دولتمردان بعدها اعلام کردند که این خطوط قرمز رعایت نشده است و به همین موضوع تصریح داشتند.

نماینده ابهر در مجلس گفت:‌محمدجواد ظریف در کمیسیون صنایع به من اعلام کرد که ما خودمان به مقام معظم رهبری اعلام کردیم که دو تا سه خط قرمزی که شما ترسیم کردید قابل رعایت  نیست.ولی من به وی پاسخ دادم که ما از محبت رهبر انقلاب به وزیر خارجه مطلع هستیم ولی شما باعث شدید که کشور به این مسیر فرعی برود. 

شجاعی افزود:‌وزارت خارجه و دولت نباید این نکته را نادیده بگیرند که ای کاش کشور را وارد این مسیر فرعی و پرچاله و خطرناک نمی‌کردند هر چند که قدردان زحمات آنها هستیم.

وی گفت: حجم عظیم فعالیت های که دولت هم اکنون انجام می‌دهد به جایی ختم نشده است و منجر به آن شده که زندگی مردم روز به روز بدتر شود./841/د102/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات