۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۵۷۹۴۵
حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری در گفت و گو با رسا:

برخی با شبهه افکنی به دنبال سلب اعتماد از شورای نگهبان هستند

برخی با شبهه افکنی به دنبال سلب اعتماد از شورای نگهبان هستند
نماینده مجلس خبرگان رهبری تضعیف شورای نگهبان را خواسته دشمنان دانست و تأکید کرد که برخی بلندگوی دشمن شده اند و با شبهه افکنی به دنبال سلب اعتماد از شورای نگهبان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در  مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش و جایگاه شورای نگهبان در نظام اسلامی اظهار داشت: شورای نگهبان نهادی است که علی رغم نظارت بر قوانینی که مصوب می شود تا با قانون و شرع مخالف نداشته باشند، مسؤولیت سنگین تأیید صلاحیت ها را بر عهده دارد.

وی به تلاش رسانه های دشمن برای مخدوش کردن جایگاه شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: با توجه به این که شورای نگهبان جلوی ورود نااهلان، ناصالحان و کسانی که صلاحیتشان محرز نباشد را می گیرد، دشمن به دنبال تضعیف این نهاد است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که افرادی در داخل کشور بلندگوی دشمن می شوند، تصریح کرد: چنین افرادی به دنبال آن هستند تا شورای نگهبان را که ضامن قانونیت و مشروعیت مصوبات مجلس است، تخریب کرده و علیه آن جوسازی کنند.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان این که شورای نگهبان نهادی بسیار مهم و حساس است، تصریح کرد: همانطور که خود این شورا مطرح کرده، گاهی ممکن است که اشتباه کنند اما به هر حال لازم است که برای کنترل و جلوگیری از ورود نااهلان به مناصب خطیر ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس شورای اسلامی، وجود شورای نگهبان ضروری است.

وی با بیان این که چشم امید مردم به شورای نگهبان است، افزود: به دلیل آن که شورای نگهبان عهده دار منصب و جایگاهی است که توانسته از انقلاب و نظام دفاع کند، دشمنان زیادی داشته و دارد.

رفتار حزبی و جناحی به شورای نگهبان نمی چسبد

وی ضمن اشاره به شبهه افکنی هایی که نسبت به شورای نگهبان صورت می گیرد، افزود: منشأ شبهه افکنی ها و سلب اعتماد مردم نسبت به این شورا، مشکلات افراد است که یا مشروعیت این شورا را زیر سؤال بردند و یا تمایلات جناحی و حزبی بودن را مطرح می کردند، در صورتی که این شورا کاری به حزب و جناح ها ندارد و صلاحیت افراد از هر دو جناح را تأیید یا رد کرده و این مسأله، بیانگر آن است که این تهمت ها به شورای نگهبان نمی چسبد.

تضعیف شورای نگهبان چیزی جز خواسته دشمنان نیست

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با بیان این که فقهای شورای نگهبان را عادل می دانیم، اظهار داشت: پیامد تضعیف این شورا، تضعیف نهاد و جایگاهی است که در کشور برای مشروعیت بخشی به قوانین و عدم مغایرت آن با شریعت قرار دادیم و در این تضعیف، بحث اشخاص مطرح نیست.

وی گفت: پیامد تضعیف شورای نگهبان زیر سؤال بردن خدمات فراوان این شورا در راه حفظ قانون اساسی و انطباق قوانین با شرع و جلوگیری از نفوذ راه نفوذ برخی افراد است و این تضعیف، چیزی جز خواسته دشمنان نیست./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات