۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۶۵۷۵۲۸
حجت الاسلام آزادی خواه:

شورای نگهبان سد محکمی در برابر نفوذ دشمنان است

شورای نگهبان سد محکمی در برابر نفوذ دشمنان است
سخنگوی فراکسیون روحانیت با بیان اینکه شورای نگهبان مدافع منافع انقلاب و مردم است، گفت: شورای نگهبان مانعی محکم در برابر نفوذ دشمنان و حافظ نظام است.

حجت الاسلام احد آزادی خواه سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جایگاه شورای نگهبان را رفیع و منحصر به فرد دانست و گفت: از ویژگی ها و معیارهای برتری انقلاب اسلامی بر سایر انقلاب های جهان وجود شورای نگهبان است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان حافظ انقلاب است، ادامه داد: شورای نگهبان همواره تلاش می کند ارکان انقلاب به دست نااهلان نیفتد و انقلاب از مسیر حقه فقهی و حقوقی خود منحرف نشود.

حجت الاسلام آزادی خواه با بیان اینکه شورای نگهبان فیلتر حرکت درست و روبه جلوی انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: وجود شورای نگهبان سبب شده بسیار از نفوذیان که هدفشان براندازی، استحاله و انحراف انقلاب است حق ورود به عرصه مدیریت انقلاب را نداشته باشند.

نماینده مجلس شورای اسلامی به نقش آفرینی شواری نگهبان در حوزه قانون گذاری اشاره و بیان کرد: شورای نگهبان با استفاده از ظرفیت فقها و حقوقدانان در فرایند قانون گذاری و تصویب قوانین نقش محوری دارد و سعی می کند قوانین به نفع انقلاب و مردم تصویب شود.

وی افزود: چالش هایی که امروز در کشور با آن روبرو هستیم متأسفانه معلول عمل نکردن مجریان به قانون است زیرا اگر قوانین تصویب شده درست اجرایی می شد امروز شاهد مشکلات اقتصادی، معیشتی، تورم و نوسان قیمت ارز و سکه نبودیم.

حجت الاسلام آزادی خواه ادامه داد: مشکل کشور کم کاری مجریان است که سبب شد برنامه ششم توسعه زیر 20 درصد و برنامه پنجم توسعه زیر 25 درصد اجرا شود بنابراین اگر می بینیم قانون اساسی توجه خاصی به جایگاه و نظارت استصوابی شورای نگهبان دارد دلیلش آن است که می خواهد کرامت، آسایش و آرامش مردم حفظ شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی می توان به جایگاه مهم شورای نگهبان بهتر پی برد، شورای نگهبان حافظ اهداف و آرمان های انقلاب و در یک کلمه مدافع مظلومان است./813/ت302/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات