۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۵۷۲۹۶
از سوی حجت الاسلام آزادی خواه صورت گرفت؛

مروری بر نقش تاریخی طلاب در وقایع ۱۸ تیر

مروری بر نقش تاریخی طلاب در وقایع ۱۸ تیر
سخنگوی فراکسیون روحانیت گفت: جامعه روحانیت با برگزاری راهپیمایی سکوت و شکایت‌ بردن به بیت مراجع تقلید، حرکت نویی در سراسر کشور ایجاد کردند.

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به حرکت شوم و خطرناک جریان فتنه در حادثه کوی دانشگاه 78، گفت: این حرکت خطرناک از مراکز علمی و دانشگاه‌ها به خصوص کوی دانشگاه تهران آغاز شد.

وی افزود: هرگز وقایع کوی دانشگاه 18 تیر 78 فراموش نمی‌شود، زیرا از پروژه کشته سازی گرفته تا تیترهای مهیج، تحریک‌آمیز و خطرناک برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای که سراسر ضد مردمی و خلاف اعتقادات حقه مردم بود همه برای ملتهب کردن فضای کشور صورت می‌گرفت.

حجت الاسلام آزادی‌خواه ادامه داد: آنان با بی‌رحمی تمام علیه دانشجویان حرکت و خیابان‌های تهران را به هم ریختند؛ در واقع امنیت ملی کشور در حادثه کوی دانشگاه 1378 به مخاطره افتاد.

عضو هیأت رییسه کمیسیون کشاورزی به تحصن روحانیت در مسجد اعظم قم به‌منظور مقابله با فتنه گران سال 78 اشاره و بیان کرد: جامعه روحانیت با برگزاری راهپیمایی سکوت و شکایت‌ بردن به بیت مراجع تقلید، حرکت نویی در سراسر کشور ایجاد کردند زیرا با راهپیمایی‌هایی که ضد شورشگران و آشوب گران در اقصی نقاط کشور برگزار شد آتش فتنه 18 تیر 78 در دل خود خفه و بار دیگر انقلاب از دست فتنه گران داخلی و نفوذیان مزدور نجات پیدا کرد.

وی افزود: انقلاب و مردم در جریان کوی دانشگاه 18 تیر 78 متضرر نشدند گرچه واقعه بسیار تلخی بود اما این تجربه تلخ سبب مقاوم‌تر شدن پیکره و پایه‌های انقلاب شد، شاید اگر این تجربه و اتفاق تلخ رخ نمی داد مردم نمی‌توانستند در نهایت هوشمندی و بصیرت با خلق حماسه 9 دی زمینه شکست دشمن را در فتنه 88 فراهم آورند.

حجت الاسلام آزادی‌خواه گفت: مقصود از این سخن محکوم کردن یک جریان نیست اما جریاناتی که بعد از سال 70 و بسته شدن روزنامه سلام اتفاق افتاد از جمله ایجاد آشوب، فتنه، دوئیت و فاصله، همه نشأت گرفته از یک جریان خاص نو روشن‌فکرانه بود.

سخنگوی فراکسیون روحانیت ادامه داد: مدعیانی که درصدد بودند قرائت جدیدی از انقلاب داشته باشند و می‌خواستند اهداف شوم خودشان را از پیکره انقلاب برداشته و آزاد کنند همان‌ کسانی هستند که با داعیه و تابلوی مسموم روشن‌فکری روزی دلسوزان انقلاب را که مشکلات و شرایط اقتصادی کنونی کشور را پیش‌بینی می‌کردند تحت عناوین دلواپسان، یک‌مشت بی‌سواد و یا با ادبیات سخیف «بروید به جهنم» با منتقدان برخورد داشتند.

وی افزود: امروز همان‌ها به این نتیجه رسیدند که آن‌ یک مشت بی‌سواد و دلواپس کسانی هستند که شکست اقتصادی فعلی را هفت سال پیش تذکر داده بودند؛ در حادثه 78، فتنه 88 و آشوب‌های خیابانی 96 مردم نسبت به تحرکات همین شبکه به خیابان ریختند و ته‌مانده تفاله منافقان را جمع و انقلاب را از آنان پیاده کردند./813/ت302/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات