۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۵۷۹۵۱
تحلیلگر مسائل بین الملل:

شورای نگهبان منافع کشور و مصالح امت اسلام را مورد توجه قرار می‌دهد

شورای نگهبان منافع کشور و مصالح امت اسلام را مورد توجه قرار می‌دهد
هانی زاده با بیان اینکه شورای نگهبان منافع کشور و مصالح امت اسلام را مورد توجه قرار می‌دهد، گفت: شورای نگهبان همیشه مورد حمله دشمنان و جریان‌های سیاسی قرار می‌گیرد.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه در هر کشوری یک سری نهاد‌ها برای مطابقت قوانین و بررسی صلاحیت افراد جهت احراز مناصب کلیدی وجود دارد، خاطرنشان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی برگرفته از قوانین اسلامی است؛ از این رو شورای نگهبان با حضور شش حقوقدان و شش فقیه شکل می‌گیرد.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه شورای نگهبان منافع کشور و مصالح امت اسلام را مورد توجه قرار می‌دهد، اظهار داشت: این شورا همیشه مورد حمله دشمنان و جریان‌های سیاسی قرار می‌گیرد، شورای نگهبان از اهمیت بالایی در تطبیق قوانین اسلامی با قوانین و طرح‌های مجلس شورای اسلامی دارد.

این مقام مسؤول ادامه داد: شورای نگهبان بدون توجه به جریان سازی‌ها و هجمه سیاسی بر عملیاتی کردن قوانین و مطابقت با موازین اسلامی پافشاری می‌کند، چنین نهادی در بیشتر کشور‌ها با نام‌های مختلف وجود دارد.

هانی زاده اضافه کرد: تجربه نشان داده هرگاه شورای نگهبان در برابر فشار‌های داخلی و خارجی کوتاه آمده هزینه‌های بسیاری بر کشور تحمیل شد و اشخاص نامناسب وارد مجلس شدند حتی ابوالحسن بنی صدر بدون عبور از فیلتر شورای نگهبان و تنها به خاطر فشار‌ها و شرایط خاص آن زمان به بالاترین منصب اجرایی دست پیدا کرد.

وی با بیان اینکه خیانت بنی صدر بر همگان آشکار شده است، گفت: حضور برخی چهره‌های وابسته به آمریکا در مجلس شورای اسلامی دوره اول سبب شد تا کشور هزینه‌های بسیاری متحمل شود.

تحلیلگر مسائل بین الملل بیان داشت: شورای نگهبان با تجربه چندین ساله خود اکنون مانع از بروز چنین اتفاقاتی شده و به حداقل رسیده است./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات