۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۶۵۷۹۵۶
حجت الاسلام والمسلمین نبوی در گفت وگو با رسا:

مجلس یازدهم بر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تمرکز کند

مجلس یازدهم بر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تمرکز کند
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با تأکید بر تمرکز مجلس بر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، خواستار تقویت نقش نظارتی مجلس نسبت به عملکرد دستگاه اجرایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به انتظارات از مجلس یازدهم اظهار داشت: انتظارات از مجلس کنونی، همان توصیفاتی است که رهبر معظم انقلاب در خصوص این مجلس بیان فرمودند.

وی بر ضرورت تبیین انتظارات در راستای وظایف مجلس تأکید کرد و گفت: اگر انتظاراتی از مجلس شورای اسلامی تعریف کنیم که در حیطه قدرت آن نیست، بعد از مدتی یک واکنش منفیِ روانی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با بیان این که مجلس شورای اسلامی نمی تواند تمام مشکلات را حل کند، تصریح کرد: اگر مجلس در حیطه قانون گذاری قوانینی را در دستور کار قرار دهد که مشکلات کشور را حل کند، کار بسیار مهمی است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: در بحث جهش تولید، بسیاری از مسائل و قوانینی که وجود دارد، موانع به حساب می آید؛ حضرت آقا در خصوص کرونا فرمودند دولت بخشی از موانع را در راستای تأمین نیاز کشور برداشت و جهش تولید به وجود آمد و تولیداتی رخ داد و مواردی که در راستای مقابله با کرونا نیاز بود و در کشور نداشتیم، ایجاد شد؛ این جهش، اشاره به این دارد که قوانینی موجود که بخشی مربوط به مجلس و برخی به دولت بر می گردد، مشکل ایجاد کرده و به همین دلیل، تولید کنندگان و کسانی که می خواهند جهش تولید را تحقق ببخشند، با مشکل مواجه می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی بر ضرورت تصویب قوانین کارگشا بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و اظهار داشت: مجلس باید به سمتی حرکت کند که قوانین مرتبط با منویات مقام معظم رهبری و اهداف نظام جمهوری اسلامی را تصویب و دسترسی به آن اهداف را تسهیل کند و در بخش نظارتی خود به نوعی عمل کند که مشکلات موجود اتفاق نیفتد.

وی با بیان این که وضعیت بازار ارز، طلا و مسکن مناسب نیست، گفت: بخشی از این وضعیت نامناسب، به قوانین ارتباط دارد و بخشی نیز به وزارتخانه ها برمی گردد؛ به عنوان مثال، وزیری که بازار را تا این حد رها کرده و مشکلاتی را ایجاد می کند، باید استیضاح و برکنار شود./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات