۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۵۷۶۲۵
آیت الله سلیمانی در گفت و گو با رسا:

خبرگان در صحنه دفاع و تقویت ولایت عمار گونه عمل کند

خبرگان در صحنه دفاع و تقویت ولایت عمار گونه عمل کند
نماینده خبرگان، مجلس خبرگان رهبری را پل ارتباطی بین مردم و رهبر نظام اسلامی دانست و گفت: خبرگان باید در صحنه دفاع و تقویت ولایت عمارگونه عمل کند.

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان این که مجلس خبرگان رهبری پشتوانه عظیمی برای نظام است، اظهار داشت: مجلس خبرگان ذخیره ای معنوی برای نظام است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با تشبیه اعضای این مجلس به نیروهای مسلح تصریح کرد: ممکن است که نیروهای مسلح سال های سال در پادگان ها باشند و به ظاهر کاری به آنها محول نباشد اما برای روز مبادا آماده اند و مجلس خبرگان رهبری نیز برای روز مبادا آمادگی دارد.

وی با اشاره به نقش مجلس خبرگان رهبری افزود: آمادگی نیروهای مسلح آمادگی برای هجمه و تهاجم دشمن است اما آمادگی مجلس خبرگان رهبری برای زمان فقدان و خلأ رهبری، پشتیبانی از ولایت فقیه، نظارت بر رهبری و شریعت بخشیدن به این نظام الهی است.

آیت الله سلیمانی در خصوص قوانین مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: قانون مربوط به تعداد و شرایط خبرگان و کیفیت انتخابشان و آیین نامه داخلی راجع به تشکیل جلسات برای نخستین دوره توسط فقهای اولین دوره شورای نگهبان تهیه و با رأی اکثریت آن بزرگواران، مصوب و در نهایت، به تصویب رهبری رسید اما از آن زمان به بعد، تغییر و تجدید نظر در این قانون و تغییر سایر مقررات، مربوط به اعضای خبرگان است.

وی به جایگاه مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: این مجلس جایگاهی برای تشخیص رهبری و معرفی ایشان به مردم برای زمان فقدان و خلأ رهبری است، همچنین خبرگان تبیین منویات، ارشادات، راهبردها، سیاست های اعلامی و ابلاغی از سوی رهبری نظام و  روشنگری پیرامون جریان های معاند و مخالف نظام اسلامی و پشتیبانی و حمایت جدی و مؤثر از رهبر نظام، به ویژه مواضع و سیاست های اصلاحی از سوی معظم له را بر عهده دارد.

مجلس خبرگان؛ پل ارتباطی بین مردم با رهبری نظام

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که این مجلس دکور نیست، تصریح کرد: این مجلس بازوی مشورتی در امور مختلف جامعه و کشور و پل ارتباطی بین توده های مردم با رهبری نظام قلمداد می شود.

وی با بیان این که اعضای مجلس خبرگان رهبری باید عمار گونه عمل کنند، افزود: عمار، مبانی فکری و سیاسی خود را از مولایش می گرفت و به دلیل آنکه راه را یافته بود، به عنوان سپری برای ولایت و امام زمان خود قلمداد می شد و جلوتر از امامش حرکت نمی کرد.

آیت الله سلیمانی با تأکید بر ضرورت الگو قراردادن عمار از سوی خبرگان ملت اظهار داشت: وظیفه اعضای مجلس خبرگان رهبری دقیقاً همان وظیفه ای است که عمار در حیات نورانی خود بر عهده گرفته بود و برای ما الگویی به تمام معنا بود.

وی با اشاره به لزوم حمایت خبرگان ملت از رهبر جامعه گفت: وظیفه اعضای مجلس خبرگان رهبری این است که دغدغه های مقام معظم رهبری را کم کنند و حتی الامکان باری از روی دوش ایشان برداشته و به دوش بکشند و کمک کار، حامی و پشتیبان ایشان باشند./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات