۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۵۷۵۴۴
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد:

عملکرد شورای نگهبان در همه انتخابات‌ها شایسته و ستودنی بوده است

عملکرد شورای نگهبان در همه انتخابات‌ها شایسته و ستودنی بوده است
حجت‌الاسلام آزموده گفت: پس از تأسیس شورای نگهبان در سال ۱۳۵۹ این نهاد مجموعاً بر بیش از ۴۰ انتخابات نظارت داشته که در همه آن‌ها عملکردی شایسته و ستودنی داشته است.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز تشکیل شورای نگهبان، به تبیین نقش و جایگاه نظارتی شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی پرداخت.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون حدود 50 انتخابات اصلی و میان‌دوره‌ای داشته‌ایم، چون شورای نگهبان عملاً فعالیت خود را از تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۳۵۹ آغاز کرد؛ طبیعتاً در برگزاری شش انتخابات قبل از این تاریخ، نقشی نداشت.

حجت‌الاسلام آزموده همه‌پرسی جمهوری اسلامی ایران، انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی، همه‌پرسی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸، اولین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان‌دوره‌ای اولین دوره مجلس شورای اسلامی را شش انتخاباتی دانست که پیش از تأسیس شورای نگهبان در کشور برگزار شد.

وی اضافه کرد: پس از تأسیس شورای نگهبان در تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۳۵۹ این نهاد مجموعاً بر بیش از 40 انتخابات نظارت داشته که در همه آن‌ها عملکردی شایسته و ستودنی داشته است.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: در اسفندماه پارسال نیز انتخابات مجلس باشکوه و مشارکتی مناسب برگزار شد و با وجود برخی تخلفات در ایام تبلیغات انتخاباتی و نیز تخلفاتی در بعضی از حوزه‌های رأی‌گیری، شورای نگهبان به دور از حواشی به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کرد و ضمن بررسی تخلفات، با توجه به این‌که حجم تخلفات در نتیجه انتخابات مؤثر نبود، صحت انتخابات را اعلام کرد و پرونده متخلفین انتخاباتی را به قوه قضائیه ارجاع داد.

وی افزود: امید می‌رود با برخورد قاطعی که از سوی قوه قضائیه با متخلفین انتخاباتی صورت می‌گیرد و همکاری سایر مسؤولان و نهادهای دولتی، ان‌شاءالله در انتخابات‌های آینده شاهد بروز این حداقل تخلفات نیز نباشیم.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که در انتخابات‌های آینده در رقابتی سالم و منصفانه، کاندیدای مورد اعتماد مردم انتخاب و همه برای پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی و اعتلای ارزش‌های والای انسانی و اسلامی تحت ولایت و رهبری مقام معظم رهبری همکاری و همیاری کنند./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات