۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۶۵۷۹۶۰
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان:

اسلام به صورت شفاف وجوب حجاب را ثابت کرده است

اسلام به صورت شفاف وجوب حجاب را ثابت کرده است
حجت الاسلام عبدی گفت: حجاب مسأله ای شرعی و کاملا شفاف است که اسلام وجوب آن را کاملا ثابت کرده است، از این رو همه در حفظ این حرمت الهی مسؤول هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مسیح الله عبدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت فضای مجازی و تاثیرات آن بر زندگی امروزه انسان، اظهار کرد: مدیریت بر فضای مجازی باید از اولویت های مسؤولان فرهنگی کشور باشد و اجازه ندهند که این فضا، به مکانی برای تبادل افکار باطل و هجو افراد و گروه ها تبدیل شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: امروز بسیاری از برنامه های فرهنگی و هنجارشکن دشمن توسط فضای مجازی به سراسر جهان انتقال می یابد که یکی از این مقوله ها مبارزه برای کم رنگ کردن حجاب از سوی آنان در این فضای پرمخاطب است.

حجت الاسلام عبدی در ادامه سخنان خود گفت: حجاب مسأله ای شرعی و کاملا شفاف است که اسلام وجوب آن را کاملا ثابت کرده است، از این رو همه در حفظ این حرمت الهی مسؤول هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: امروز دشمنان با استفاده از تبلیغات رسانه ای خود اینگونه به جهان القا می کنند که زن مسلمان فردی منزوی و خانه نشین است، در حالیکه اینچنین نیست و زن مسلمان فردی اجتماعی است با این تفاوت که نسبت به دیگر زنان کشورهای جهان از حجاب و پوشش اسلامی برخوردار است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: امام خمینی (ره) درباره حجاب زن مسلمان می فرمایند:«حجاب اسلامی یعنی وقار و شخصیت و این موضوع ساخته من و امثال من نیست بلکه نص قرآن کریم است نه ما می‌توانیم از محدوده قرآن خارج شویم نه زنانی که معتقد به این کتاب بزرگ آسمانی هستند».

حجت الاسلام عبدی اظهار داشت: تحقیقات روان شناسان و جامعه شناسان نشان داده است که حجاب به دنبال خود سلامت روانی جامعه را تضمین می کند.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: تحقیقات در آثار تاریخی و باستانی ملل و ادیان نشان می دهد که همواره حجاب بخشی از زندگی انسان ها بوده و این مهم و فرهنگ تنها متعلق به دین اسلام نیست.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: اما نکته ای که باید نسبت به آن تاکید کرد، این است که حجاب همراه با عفاف و حیا ارزش پیدا می کند و این چند عنصر باعث می شود که حجاب معنایی وسیع تر و مقدس تر به خود بگیرد./1403/پ310/ب1

ارسال نظرات