۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۵۷۸۱۵
مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد همدان:

نماز جماعت در مساجد مناطق قرمز استان همدان اقامه نمی شود

نماز جماعت در مساجد مناطق قرمز استان همدان اقامه نمی شود
مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد همدان گفت: طبق اخبار ستاد مبارزه با کرونا در حال حاضر وضعیت شهرستان های تویسرکان، بهار، ملایر، همدان و نهاوند قرمز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد عبدالله پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه و نیز تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و نیز طبق منطق و شرع می طلبد که اقدامات پیشگیرانه ای در بحث مساجد استان همدان انجام شود.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان گفت: بر این اساس و بنا بر مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا برای حفظ سلامتی مردم، محدودیت‌هایی از روز گذشته تا پایان هفته برای اجرا در مساجد همدان به متولیان امر اعلام شده است.

وی در ادامه سخنان خود عنوان داشت: طبق اخبار ستاد مبارزه با کرونا در حال حاضر وضعیت شهرستانهای تویسرکان، بهار، ملایر، همدان و نهاوند قرمز است، لذا تا پایان نیافتن این وضعیت کماکان نماز جمعه در این مناطق برگزار نخواهد شد.

حجت الاسلام عبدالله پور ادامه داد: با این وجود درب مساجد در اول وقت شرعی به مدت 30 دقیقه باز خواهد بود و نمازگزاران می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی بصورت فرادی نماز خود را اقامه کنند.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان افزود: همچنین پخش نماز در سه وعده از تربیون و بلندگوهای مساجد ادامه دارد و نظارت بر موارد فوق از وظایف امام جماعت و اعضای هیات امنا مساجد است.

این استاد حوزوی بیان داشت: تا اطلاع ثانوی در بحث برگزاری نماز جماعت طبق دستورالعمل های اجتماعی و بهداشتی عمل خواهیم کرد و منتظر تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا در استان هستیم.

حجت الاسلام عبدالله پور در ادامه سخنان خود گفت: با این وجود برگزاری نماز در مساجد دیگر شهرستان‌ها با رعایت موازین بهداشتی و با نظارت ائمه جماعات به قوت خود باقی است./1403/د102/ب1

ارسال نظرات