۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۶۵۷۵۹۴
حوزه علمیه خواهران همدان در بیانیه ای؛

برای رشد فرهنگ حجاب، نیازمند حرکت جمعی نهادهای فرهنگی هستیم

برای رشد فرهنگ حجاب، نیازمند حرکت جمعی نهادهای فرهنگی هستیم
حوزه علمیه خواهران استان همدان به مناسبت هفته عفاف و حجاب در بیانیه ای اعلام کرد، برای رشد فرهنگ حجاب، نیازمند حرکت جمعی نهادهای فرهنگی هستیم.

به گزارش خبرگزاری رسان در همدان، حوزه علمیه خواهران استان همدان به مناسبت هفته عفاف و حجاب بیانیه ای صادر کرد:

متن بیانیه به این شرح است:

قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِک أَزْکی لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یصْنَعُونَ* وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا... وَتُوبُوا إِلَی اللَّهِ جَمِیعًا أَیهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ:

«به مردان با ایمان بگو دیده فرو نهند و پاکدامنی ورزند که این برای آنان پاکیزه‌تر است؛ زیرا خدا به آنچه می‌کنند، آگاه است و به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را [از هر نامحرمی] فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زینت خود را مگر مقداری که [طبیعتاً] پیداست [در برابر کسی] آشکار نکنند ... و [شما] ای مؤمنان! همگی به سوی خدا بازگردید تا رستگار شوید»(سوره نور، آیات ۳۰و ۳۱).

بیست و یکم تیرماه سال ۱۳۱۴یادآور تاریخی است که دشمنان دین اسلام علیه عفاف و حجاب و پاکدامنی زنان مسلمان ایرانی هجوم آوردند و با مقاومت و ایستادگی مردم غیور مواجه شدند و نقشه ی آنان در ترویج اباحه گری و بی بند وباری باطل شد.

نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت های باورهای دینی مستلزم برنامه ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است و در این بین نقش حکومت اسلامی در ایجاد و ترویج این باور انکارناپذیر است.

باید دقت کرد که پیش از برنامه ریزی صحیح عناصر مفهومی چون فرد انسانی، خانواده و جامعه را در زمینه فعالیت علمی و فرهنگی به خوبی شناخته و جایگاه هر یک را جداگانه و به صورت تخصصی بررسی کرد.

برای اجرایی و عملیاتی شدن صحیح و عمیق فرهنگ عفاف و حجاب، به حرکت جمعی ِ فعالی در نهادهای فرهنگی ـ اعم از خصوصی و دولتی ـ نیاز است که اگر این هم سویی و هم پوشی در سطح فراگیر صورت نگیرد، نتیجه مطلوب و مورد نظر بدست نمی آید و گستره عمل فرهنگی هم چون گذشته، به گروه و دوره خاصی محدود خواهد شد.

بنابراین، جهت نهادینه سازی، گسترش و حفظ فرهنگ عفاف و حجاب باید از همه توانایی ها، اختیارات و امکانات موجود در نهادهای کشور همچون: آموزش و پرورش، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، نهادهای اقتصادی و فرهنگی و حتی بهداشتی کشور در رسیدن به هدف مورد نظر بهره گرفت.

امروز وظیفه طلاب و حوزه ‌های علمیه خواهران این است که به تبعیت از دستورات اسلام و پیشوایان دین در پویایی و خط دهی منسجم و صحیح به پویش عفاف و حجاب نقش موثری داشته باشند و در ارائه یک بانوی موفق و فعال در تمامی زمینه ها تلاش مضاعفی داشته باشند تا نگاه جهانی و بین المللی را به نقش واقعی زن تغییر دهند و نگرش غلط ابزار بودن زن را باطل نمایند./1403/د102/ب1

ارسال نظرات