۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۵۷۴۲۲

نماز جمعه در ۷ شهر همدان برگزار می‌شود

نماز جمعه در ۷ شهر همدان برگزار می‌شود
حجت الاسلام حسینی گفت: با توجه به کرونا و به منظور پیشگیری از انتقال این ویروس، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تنها در هفت شهر استان اقامه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید صادق حسینی گفت: نماز جمعه این هفته در شهرهای فامنین، کبودرآهنگ، رزن، درگزین، شیرین سو، گل تپه و سردرود با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار می شود.

وی توصیه کرد:  افرادی که قصد حضور در آیین نماز جمعه را دارند باید ضمن پرهیز از اجتماع در یک محل و استفاده از ماسک و دستکش، اقدام به آوردن سجاده و مهر شخصی از منزل کرده و علاوه بر گرفتن وضو در منزل، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان همدان گفت: سخنرانی پیش از خطبه در هیچیک از آیین های عبادی سیاسی نماز جمعه استان انجام نمی‌گیرد و زمان سخنرانی ائمه جمعه نیز کمتر از ۳۰ دقیقه است و آنها در سخنرانی خود به بیان اهمیت رعایت نکات و توصیه های بهداشتی  می پردازند.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه از ورود کودکان و خردسالان به محل برپایی نماز جمعه جلوگیری می شود توصیه کرد افراد مُسن و کسانی که بیماری زمینه ای دارند تا زمان سفید شدن شرایط در استان در آیین نماز جمعه شرکت نکنند.

به ‌گفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا روز ۱۸ تیر امسال ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسیده است.

براساس این گزارش در شرایط عادی نماز جمعه در ۲۵ نقطه از استان همدان برپا می‌شود./1403/د102/ب1

ارسال نظرات