۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۵۷۲۹۷
نماینده ولی فقیه در همدان مطرح کرد؛

لزوم ارتباط بازاریان با علما و حوزویان/ نظارت مسؤولان بر بازار بیشتر شود

لزوم ارتباط بازاریان با علما و حوزویان/ نظارت مسؤولان بر بازار بیشتر شود
امام جمعه همدان گفت: برای سلامت اقتصاد و بازار، باید همواره بازاریان با حوزویان و علمای دین در ارتباط باشند تا در کسب روزی حلال در مسیر اسلام حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز با اعضای جامعه اسلامی بازار همدان دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه همدان در این دیدار اظهار کرد: جایگاه اقتصاد و بازار در اسلام بسیار مهم و همواره دستورات زیادی در حوزه بازار و معاش در اسلام داریم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: خوشبختانه کسبه و بازاریان همدان به علت رعایت انصاف و حقوق عامه مردم در کشور همیشه خوشنام بوده اند و امیدواریم که این صفت همچنان بر بازاریان این استان صدق کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه سخنان خود بیان کرد: برای سلامت اقتصاد و بازار، باید همواره بازاریان با حوزویان و علمای دین در ارتباط باشند تا در کسب روزی حلال در مسیر اسلام حرکت کنند.

امام جمعه همدان گفت: تاریخ نشان می دهد که بسیاری از بازاریان همدان همیشه جزء پا منبری های ثابت آیت الله آخوند بوده اند و این نشان از ارتباط و تعامل بازاریان با روحانیون و بزرگ دین در این استان دارد.

این استاد حوزوی در ادامه تاکید کرد: امروز هم بازاریان برای اینکه کسب آنان همواره حلال و با برکت باشد، باید ارتباط خود را به مانند اسلاف خود با دستورات دینی تطبیق دهند و در معاملات خود به دستورات قرآن و دین رجوع نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: در دیدارهایی که در این مدت با برخی از بازاریان و فعالان اقتصادی همدان داشته ایم، شاهد برخی از مشکلات در حوزه کاری این عزیزان هستیم که این مسایل و مشکلات در ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده است و بدین منظور معاونتی با عنوان «مطالبه گری» طراحی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با انتقاد از ضعف نظارت بر بازار بیان کرد: در این شرایط نامساعد اقتصادی شاهد نوساناتی در بازار هستیم که می طلبد دستگاه های نظارتی حضور بیشتر و مستمرتری در بازار داشته باشند.

امام جمعه همدان تاکید کرد: در بحث نظارت در بازار شاهد تلاش های از سوی مدیران و مسؤولان دولتی هستیم، ولی اگر به معنای واقعی به دنبال رفع این مشکلات در سطح بازار هستیم، باید همه مسئولان با روحیه جهادی وارد عرصه کار شوند./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات