۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۵۶۸۴۴
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی:

حضور طلاب در بحث مبارزه با کرونا قابل توجه است/ نیازمند همراهی مردم هستیم

حضور طلاب در بحث مبارزه با کرونا قابل توجه است/ نیازمند همراهی مردم هستیم
امام جمعه همدان گفت: از ابتدای شروع بیماری کرونا شاهد حضور بسیاری از روحانیون و طلاب به صورت جهادی در بحث مبارزه با این ویروس منحوس بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در مراسم تجلیل از جهادگران مردمی مقابله با کرونا که در همدان برگزار شد اظهار داشت: در این مدت که کشور و استان همدان درگیر ویروس و بیماری کرونا بوده است، شاهد تلاش جهادگونه حوزه درمان بوده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به خدمات شبانه روزی تیم پزشکی و پرستاری در ایام کرونایی، عنوان داشت: خوشبختانه از ابتدای شروع بیماری کرونا شاهد حضور بسیاری از روحانیون و طلاب به صورت جهادی در بحث مبارزه با این ویروس منحوس بودیم که باید این وحدت بین حوزویان و بخش درمان را به فال نیک بگیریم.

امام جمعه همدان گفت: کسی نمی تواند منکر صدمات بیماری کرونا بر کشور و اقتصاد باشد، ولی این بیماری توانست بسترهای کار تشکیلاتی در کشور را مهیا سازد، گرچه این بسترها در اساس دارای برخی از مشکلات و نواقص هستند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود عنوان کرد: تشکیل ستاد مردمی مبارزه با کرونا فی نفسه دارای ارزش معنوی بسیار خوبی بود؛ ولی باید با استفاده از ظرفیت های موجود این ستاد را تقویت کنیم و در موارد مشابه دیگر از ظرفیت های این ستاد استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: یکی از ویژگی های مهم کارهای جهادی عدم توقف آن می باشد، زیرا جهاد هیچ وقت زمان نمی شناسند و با نیازهای جامعه ارتباط مستقیم دارد.

امام جمعه همدان گفت: ستاد مردمی هنوز هم آماده همکاری با ستاد پیشگیری مقابله با کرونا به عنوان بازوان اجرایی است تشکیل ستاد مردمی کرونا این مهم را به ما نشان داد که می توانیم با تشکیل ستادهای مردمی، کارهای بسیار بزرگی در سطح کلان کشوری انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه غلبه بر بیماری کرونا نیازمند تعامل بیشتر مردم می باشد، افزود: باید مردم ویروس کرونا را جدی بگیرند و بدانند تا زمانی که مردم به این موضوع توجه کافی نداشته باشند حوزه درمان در مبارزه با این بیماری توفیق خاصی نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی بیان داشت: یکی از ویژگی های ستاد مردمی مبارزه با کرونا در همدان، حضور پرشور و داوطلبانه بسیاری از جوانان و نوجوانان است.

امام جمعه همدان در پایان سخنان خود عنوان کرد: کاری که امروز تیم های درمانی در بحث مبارزه با کرونا انجام می دهند یک جهاد بزرگ است و کار این عزیزان به مانند حضور رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس می باشد./1403/پ310/ب1

ارسال نظرات