۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۶۵۷۹۸۰
امام جمعه رودان:

شهرستان رودان از ظرفیت خوبی در زمینه وقف برخوردار است

شهرستان رودان از ظرفیت خوبی در زمینه وقف برخوردار است
حجت الاسلام دری با بیان اینکه شهرستان رودان از ظرفیت خوبی در زمینه وقف برخوردار است، گفت: خیرین با مراجعه به اداره اوقاف شهرستان، وقف مورد نیاز جامعه را ایجاد کنند.

حجت الاسلام مهدی دری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، به تبیین جایگاه و تاثیر وقف در جامعه اسلامی پرداخت و گفت: سنت حسنه وقف در جامعه، عهده دار ساماندهی امور مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی بوده و استفاده صحیح از این عمل خداپسندانه، رشد و توسعه  اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و در نتیجه، عدالت اجتماعی را در پی خواهد داشت.

وی همچنین به تأثیر وقف در توسعه و گسترش امور اقتصادی جامعه اشاره داشت و افزود: وقف به عنوان یک سرمایه عظیم مالی می تواند نقش اثرگذاری در توسعه  و گسترش امور اقتصادی جامعه ایفا کند.

امام جمعه رودان در ادامه با تاکید بر اینکه موقوفات، در هر زمان و مکانی، رفع کننده بیشتر نیازهای جامعه هستند، تصریح کرد: متاسفانه در ایامی به سر می بریم که ویروس منحوس کرونا جان خیلی از مردم را گرفته و با شنیدن خبر فوت نزدیکان و آشنایان و اقوام درمی یابیم که این نشان از کوتاهی عمر انسان است و خود انسان هیچ اختیاری ندارد.

حجت الاسلام دری بیان داشت: انسان هر لحظه ممکن است از دنیا برود و خدای ناکرده دست خالی به دیار باقی بشتابد، یکی از چیزهایی که می‌تواند کمک حال  انسان باشد و روز قیامت به فریاد انسان برسد وقف است.

وی گفت: کسی که چیزی را وقف می‌کند تا زمانی که وجود دارد و از آن استفاده می‌کنند ثواب و استفاده از آن موقوفات به آن واقف می‌رسد ولو آنکه هزار سال از آن گذشته باشد. 

امام جمعه رودان به انواع وقف اشاره کرد و با بیان اینکه وقف‌ها نباید به یک سمت و سو سوق داده شوند، بلکه در جهت‌های مختلف می‌توان وقف را انجام داد، ابراز داشت: وقف در حوزه سلامت، یکی از نیازهای روز جامعه است و در حال حاضر با مشکلاتی در این حوزه روبرو هستیم.

حجت الاسلام دری گفت: اکثر خیرین، موقوفاتی از قبیل درمانگاه، کتابخوانی، ازدواج، تحصیل و.... انجام داده اند اما واقفین توجه داشته باشند برای بهره گیری بهینه از موقوفات، وقفشان محدود و مربوط به یک چیز خاص نباشد.

وی با بیان اینکه شهرستان رودان از ظرفیت خوبی در زمینه وقف برخوردار است، افزود: خیرین با مراجعه به اداره اوقاف شهرستان، وقف مورد نیاز جامعه را ایجاد کنند./851/ت310/ب1

ارسال نظرات