۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۵۴۸۴۵
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان مطرح کرد؛

ضرورت توجه ویژه خیرین به وقف در زمینه بهداشت و درمان

ضرورت توجه ویژه خیرین به وقف در زمینه بهداشت و درمان
محمود زاده بر ضروت نگاه ویژه خیرین خیراندیش کاشان به وقف برای بهداشت و درمان تأکید کرد و گفت: امروز نیاز جامعه به وقف برای بهداشت و درمان بیش از هر زمانی محسوس است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، مسلم محمود زاده امروز در نشست با خبرنگاران وقف برای تامین دارو و درمان یکی از مهمترین نیاز‌های روز جامعه دانست و گفت: شیوع ویروس کرونا زنگ خطری برای مردم و نیاز‌های بخش درمان کشور بود.

وی با بیان اینکه وقف صدقه‌ای جاریه و آثار آن تا ابد ماندگار خواهد ماند، افزود: از آنجائی که نیت اکثر موقوفات شهرستان کاشان مذهبی، روضه خوانی و کمک به مساجد است و متاسفانه وقف برای تامین دارو و درمان در شهرستان کاشان بسیار محدود و ناچیز است، خیرین می‌توانند در این زمینه کمک خوبی به مردم داشته باشند.

محمود زاده ادامه داد: شهرستان کاشان با وجود بیمارستان‌های متعدد و کادر مجرب و متخصص پزشکی با شیوع کرونا در ماه‌های اسفند و فروردین دغدغه کمبود فضای بیمارستانی در کاشان به گونه‌ای بود که بیمارستان صحرائی آماده شد.

به گفته وی تلاش کادر درمانی کاشان و کمک‌های مردمی و خیرین و همت مردم کاشان سبب شد تا این بیماری کنترل شود، اما چنانچه شیوع ویروس کرونا شدت بیشتری داشت و تلاش کادر درمان و خیرین نبود فضا‌های موجود بیمارستانی جوابگو نبود و صدمات جبران ناپذیری به دنبال داشت، اما طی این مدت کمک‌های خیرین شهرستان کاشان بیشتر از گذشته آشکار شد.

محمود زاده گفت: اگر چه شهرستان کاشان از نظر علم پزشکی و درمانی پیشرفت خوبی داشته، اما هنوز کمبود فضای بیمارستانی محسوس است و بار اصلی بستری بیماران به بیمارستان شهید بهشتی (ره) محدود می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان در ادامه از خیرین شهرستان کاشان خواست تا با تاسی از مرحوم حاج محمد صادق نقوی (ره) که حدود نود سال قبل که بیماری واگیرداری در کاشان شیوع و شهر از جنازه انباشته شد منزل خود را به عنوان بیمارستان وقف کرد تا محل مداوای بیماران باشد و املاک و رقبات کشاورزی و تجاری دیگری را نیز وقف کرد تا صرف تهیه تجهیزات بیمارستان مذکور و مداوای بیماران نیازمند شود خیرین کاشان نیز به یاری مردم آمده و مراکز مجهز درمانی را در شهرستان تأسیس تا مردم و کادر درمان در کاشان بتوانند در مواقع بحرانی از آن استفاده کنند.

وی یادآور شد: اورژانس مرکزی از موقوفات مرحوم فقیه نراقی و بیمارستان متینی یادگار واقف مصلح اشاره کرد که از جمله صدقات جاریه‌ای است که حاصل نیک اندیشی واقفین کاشان در بخش بهداشت و درمان است.

محمود زاده همچنین کمک به تامین تجهیزات بیمارستانی و پزشکی و تامین دارو و درمان به ویژه برای نیازمندان را از اولویت‌های وقف از سوی خیرین در کاشان دانست.

وی یادآور شد: در شهرستان کاشان تنها موقوفه‌های مرحوم محمد دبیرالصنایع، موقوفه مرحوم حاج محمدصادق نقوی و موقوفه مرحوم منور فقیه نراقی به صورت محدود دارای نیت کمک به دارو و درمان نیازمندان است که با وجود هزینه‌های سنگین بیماری های خاص، نیاز است تا خیرین کاشان با ایجاد موقوفه‌ای پایدار، درآمدی دائمی برای این نیاز جامعه فراهم کنند.

لازم به ذکر است، شهرستان کاشان با ۲ هزار و ۳۳۱ موقوفه و ۸ هزار و ۸۱۹ رقبه وقفی است که کمتر از ۱۰ موقوفه آن با نیت بهداشت و درمان است./۱۳۰۷/پ310/ف
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات