۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۵۸۰۱۷
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

مسؤولان به سوگندی که روز اول یاد کردند، پایبند باشند

مسؤولان به سوگندی که روز اول یاد کردند، پایبند باشند
آیت‌الله صدیقی نمایندگان مجلس به نسخه‌ای که رهبر انقلاب برای آنان پیچیدند توجه کرده و درنهایت امانت‌داری به سوگندی که روز اول یاد کردند پایبند باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، ظهر امروز در جلسه درس اخلاق مسجد جامع ازگل که با حضور طلاب این مدرسه برگزار شد، گفت: گاهی ابتلائات موجب بیدار شدن انسان می‌شود.

وی افزود: خداوند به کسانی که سختی‌ها و گرفتاری‌ها را تحمل می‌کنند و شکوه نمی‌کنند اجر و پاداش اخروی در نظر می‌گیرد؛ همه اعمال انسان باید برای کسب آخرتی نیکو باشد.

آیت‌الله صدیقی زیارت را بیعت با امام معصوم(ع) بیان و اظهار داشت: زیارت تماشای جمال و جلال خداوند متعال در وجه الله است. امامان معصوم وجه الله هستند و اگر از کسی ناراضی باشند خداوند نیز از او ناراضی خواهد بود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه امام رضا(ع) مظهر رضای خداوند متعال هستند، اظهار داشت: روایات زیادی از حضرت نقل‌شده که دریکی از این احادیث امام رضا(ع) می‌فرمایند: اگر مردم زیبایی کلام ما را متوجه می‌شدند به دنبالمان می‌آمدند.

وی احادیث و روایات را گنج و بزرگ‌ترین سرمایه دنیوی و اخروی معرفی کرد و اظهار داشت: عقل انسان را عاقبت‌ به‌خیر می‌کند برای همین توصیه‌ شده انسان‌ها اهل تفکر و اندیشیدن باشند. انسان مؤمن به‌واسطه عقل از ایمان خود صیانت می‌کند و گمراه نمی‌شود.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: عقل مهم‌ترین حجت الهی است؛ اهل‌بیت(ع) از مؤمنان می‌خواهند با دلیل و برهان دین‌داری کرده با دلایل عقلی از دین دفاع کنند. اینکه حضرت آقا می‌فرمایند کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برگزار کنید؛ به این دلیل است که مخالفان خلع سلاح شوند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه قرآن و عترت عقل محض هستند، عنوان کرد: امام رضا(ع) زمانی که وارد ایران شدند اجازه دادند کرسی‌های آزاداندیشی برگزار شود و خودشان پس از ارائه نظر مخالفان و منتقدان پاسخ شبهات را داده و حق را آشکار می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه جامعه از مؤمن عاقل در امان است، اظهار داشت: نمایندگان مجلس به نسخه‌ای که رهبر انقلاب برای آنان پیچیدند توجه کرده و در مسیر تعالی انقلاب اسلامی ثبات قدم داشته باشند و سعی کنند خودشان را در این مسیر نبازند و درنهایت امانت‌داری به سوگندی که روز اول یادکردند پایبند باشند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات