۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۵۸۰۲۹

قدردانی مجمع عمومی جامعه مدرسین از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی قم

قدردانی مجمع عمومی جامعه مدرسین از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی قم
اعضای هیأت‌رییسه مجمع‌عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور در ستاد دانشگاه علوم پزشکی قم و دیدار با دکتر قدیر رئیس این دانشگاه و همکاران ایشان از زحمات کادر درمان و مدافعین سلامت تقدیر و تشکر نمودند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اعضای هیئت‌رئیسه مجمع‌عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با حضور در ستاد دانشگاه علوم پزشکی قم و دیدار با دکتر قدیر رئیس این دانشگاه و همکاران ایشان از زحمات کادر درمان و مدافعین سلامت تقدیر و تشکر نمودند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین بنیادی با یادآوری روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا و زحمات فراوان پزشکان، پرستاران و کارکنان محترم بیمارستان‌ها که باهمت و غیرت مثال‌زدنی تمام تلاش خود را برای بهبودی مبتلایان به این ویروس، بکار بستند،‌ گفت: سعی و تلاش همراه باایمان و اخلاص دو عنصر موفقیت کادر درمان کشورمان بود که نشان داد مدافعین سلامت مانند مدافعین وطن برای کشور جان‌فشانی می‌کنند که این امری مهم و جهادی مقدس می‌باشد به همین جهت رهبر معظم انقلاب دستور دادند جان‌باختگان کادر بهداشت و درمان در مبارزه با ویروس کرونا را با عنوان شهید و در زمره شهدا ثبت نمایند و این افتخاری بزرگ است.

نائب رئیس مجمع‌عمومی جامعه‌مدرسین مراتب تقدیر و تشکر رئیس مجمع‌عمومی جامعه‌مدرسین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرخ فال و اعضای محترم مجمع‌عمومی جامعه‌مدرسین از رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی، جناب دکتر قدیر و کادر درمان، پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان‌های قم که در مبارزه با ویروس کرونا تمام تلاش خود را برای بهبودی بیماران و سلامت شهروندان قم به کار بستند، به ایشان ابلاغ کرد.

وی فراگیری فرهنگ مواسات و فرهنگ جهاد را دو مشخصه ممتاز برای کشورمان برشمرد و افزود: این دو فرهنگ که اساس اعتقادی و معنوی دارد از ویژگی‌های برجسته مردم مؤمن کشورمان می‌باشد که در این ماه‌ها و روزها به‌صورت برجسته‌ای در مرئیٰ و منظر جهانیان قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین مقامی عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین در دیدار رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره جایگاه ارزشمند مدافعین سلامت در نزد خداوند و مردم، تأکیدات معظم‌له در این رابطه را نشان دهنده اهمیت کار بزرگ پزشکان، پرستاران و کارکنان بهداشت و درمان دانست که در اذهان مردم کشورمان باقی خواهد ماند.

وی با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا، ادامه‌ی همدلی و همبستگی مردم را یک اصل برای فائق آمدن بر مشکلات دانست و ادامه داد: همراهی و همکاری مردم با کادر درمان کشورمان و توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مسیر مهار این ویروس را هموار خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محبی اشنی عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از خدمات ارزنده مدافعین سلامت قدردانی و ابراز امیدواری کرد تا مردم عزیز کشورمان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی‌ بصورت عملی قدردان زحمات و ایثار مدافعین سلامت باشند.

وی فرهنگ مواسات مؤمنانه که به امر رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی صورت پذیرفت را از کارهای خداپسند و ماندگار دانست که در روزهای سخت شیوع ویروس کرونا به تحقق پیوست.

حجت الاسلام و المسلمین لونی در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به خدمات ارزنده کادر درمان در سراسر کشور به ویژه وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آقای دکتر نمکی و تمامی خدمتگزاران این عرصه، هم‌افزایی و همکاری کم‌سابقه میان کادر درمان و مردم کشورمان را از نکات مهم ماه‌های گذشته دانست.

وی به میدان آمدن گروه‌های جهادی بویژه حوزویان محترم و کمک‌رسانی آنان در مواقع گوناگون مانند جاری شدن سیل در سال‌های اخیر در بعضی مناطق کشور و هم‌چنین از زمان شیوع ویروس کرونا را مظهر همدلی و همراهی مردمان در تمام عرصه‌ها برای غلبه بر مشکلات دانست و افزود: در روزهای فراگیری ویروس کرونا، فرهنگ جهاد و خدمت در جامعه بیش از مواقع دیگر خود را نشان داد.

دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی با ابراز تشکر از توجه مجمع عمومی جامعه مدرسین به موضوع قدردانی از کادر درمان، پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها، این اقدام را از بهترین مصادیق همدلی و همبستگی برای غلبه بر شیوع ویروس کووید۱۹ دانست.

وی همراهی حوزه و روحانیت با شیوه‌نامه‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا را از نکات ارزنده دوران شیوع ویروس کرونا دانست و افزود: علما و روحانیون پیشگامان رعایت اصول و شیوه‌نامه‌های بهداشتی بوده و این موضوع در ماه‌های گذشته برای مردم ما اثبات شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، همکاری تولیت‌های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام مسجد مقدس جمکران، ائمه محترم جمعه، امامان جماعت مساجد و مراکز مذهبی را از نمونه‌های برجسته همراهی با زحمت‌کشان امر پزشکی دانست و افزود: حقیقتاً جلوه‌های زیبای این همدلی‌ها و همکاری‌ها در کمترین جایی قابل مشاهده است.

دکتر قدیر از زحمات نیروهای جهادی حوزه‌های علمیه که با اخلاص در این میدان نیز خوش درخشیدند افزود: رفتار ایمانی همراه با مهربانی و از خودگذشتگی و تلاش‌های شبانه روزی در بخش‌های مختلف خدمت به بیماران و همراهان آنان و دیگر امور مربوط به روزهای شیوع ویروس کرونا، علاوه بر ارتباط بیشتر میان مردم و روحانیت، صحنه‌هایی بی‌بدیل از خدمت و فداکاری روحانیت عزیز را رقم زد.

وی در پایان همفکری و همکاری ستاد مقابله با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی قم با مدیران محترم حوزه‌های علمیه بویژه آیت الله اعرافی را بسیار مغتنم و مفید دانست و افزود: این همکاری‌ها موجب پیشرفت کارها و به بار نشستن زحمات همگان مخصوصا پزشکان و پرستاران که با سختی‌های فراوان در حال خدمت صادقانه به هموطنان و همشهریان عزیزمان هستند می‌باشد./1324/د102/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات