۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۶۵۸۰۵۸
در نشست خبری؛

تفاهم نامه همکاری بین پایگاه خبری کار و کارآفرینی و مؤسسه خاتم امضا شد

تفاهم نامه همکاری بین پایگاه خبری کار و کارآفرینی و مؤسسه خاتم امضا شد
در نشست خبری زنان، خانواده و کار آفرینی، تفاهم نامه همکاری بین پایگاه خبری کار و کارآفرینی و مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم امضا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری زنان، خانواده و کار آفرینی، عصر چهارشنبه با حضور صادقی نسب، مدیر مسؤول پایگاه خبری کار و کارآفرینی و سید محمد چاوشیان مدیر عامل مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم و با حضور اصحاب رسانه در فرهنگسرای جوان شهر قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری، صادقی نسب با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره جهش تولید ملی، گفت: برای افزایش تولیدات داخلی و ملی نیاز به همکاری و هم افزایی نهادهای نظام است و باید بسترهای مورد نیاز در این عرصه را از طریق برگزاری سمینارها، همایش ها و آموزش های لازم برای مردم مهیا کنیم.

مدیر مسؤول پایگاه خبری کار و کارآفرینی بیان کرد: مؤسسه کار و کارآفرینی همکارهای خود را با نهادها و مؤسسات مختلف در جهت تقویت و ترویج تویلدی ملی آغاز کرده است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیان کرد: هر فردی به عنوان شهروند جامعه می تواند درحمایت و ارتقای تولیدات ملی کمک کند و به کارآفرینی در خانواده بپردازد همچنین بسیاری از مشکلات اقتصادی خانوارها با هم افزایی و همکاری نهادهای داخلی و خانواده ها کمتر خواهد شد.

همچنین در ادامه این نشست خبری، چاوشیان به تببین عملکرد مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم پرداخت و گفت: این مؤسسه مردم نهاد درصدد بهره گیری از ظرفیت زنان و خانواده جامعه در عرصه افزایش و ارتقای تولید ملی است.

مدیر عامل مؤسسه خاتم بیان کرد: این نهاد با ارتقای دانش خانواده همچنن توانمندسازی دختران و زنان در زمینه کاهش آسیب­ های اجتماعی خانواده فعالیت می کند.

چاوشیان با بیان اینکه هیأت امنای مؤسسه خاتم از نخبگان دانشگاه و حوزه تشکیل شده است، بیان کرد: دفتر مرکزی مؤسسه خاتم در قم مستقر شده و در سراسر کشور نمایندگی دارد همچنین این مؤسسه با نهادهای بین المللی همکاری مناسبی را آغاز کرده است.

مدیرعامل مؤسسه خاتم بیان کرد: این مؤسسه از سال گذشته تا کنون، بیست نشست علمی و دو سمینار بین المللی و در دوران شیوع کرونا 10 نشست مجازی با حضور نخبگان جامعه برگزار کرده است.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب درباره اهمیت محرومیت زدایی از جوار بقاع متبرکه، گفت: ساکنان منطقه جمکران قم دارای محرومیت و ناهنجارهای اجتماعی هستند، از این رو ضرورت دوچندان دارد که با فرهنگ سازی و اشتغال زایی به رفع محرومت از این منطقه کمک شود و در این راستا مؤسسه خاتم با همکاری نهادهای استانی درصدد رفع محرومیت و کاهش آسیب های اجتماعی از این منطقه است.

وی به برنامه های آتی مؤسسه خاتم اشاره کرد افزود: مجوز تأسیس پایگاه خبری پیام خانواده اخذ شده است که در حال آماده سازی زیر ساخت های این سایت هستیم و در سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) این پایگاه تخصصی خانواده رونمایی خواهد شد.

در پایان این نشست میان پایگاه خبری کار و کارآفرینی و مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم تفاهم نامه همکاری امضا شد./998/پ202/ب1

میثم صدیقیان
ارسال نظرات