۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۵۷۹۹۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

حماسه سازی مردم در رزمایش کمک مؤمنانه سبب ناامیدی دشمن شد

حماسه سازی مردم در رزمایش کمک مؤمنانه سبب ناامیدی دشمن شد
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: حضور باشکوه و حماسه سازی اقشار مختلف مردم در رزمایش کمک مؤمنانه و مواسات سبب ناامیدی دشمنان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در جلسه ستاد استانی رزمایش کمک مؤمنانه (گام دوم)، اظهار کرد: شرایط کشور و منطقه و جهان به‌گونه‌ای است که سبب شده کشور ما با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم کند.

وی افزود: علاوه بر این شیوع بیماری کرونا هم سبب تشدید این مشکلات شد تا حدی که حتی کشورهای مدعی پیشرفت و امکانات هم در برخورد و مقابله با این ویروس درمانده شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه در چنین شرایطی ملت ایران برای کاهش آلام و گرفتاری‌های ویروس کرونا به صحنه کمک آمد، گفت: حضور باشکوه و حماسه سازی اقشار مختلف مردم در رزمایش کمک مؤمنانه و مواسات سبب ناامیدی دشمنان شده است.

وی تصریح کرد: ما در کشور ظرفیت‌های مادی و معنوی زیادی داریم ازجمله ظرفیت‌های طبیعی و ظرفیت‌های انسانی و به خاطر همین ظرفیت‌ها است که در دوران سخت‌ترین تحریم‌ها و فشارهای همه‌جانبه‌ای که علیه کشور درزمینهٔ اقتصاد به وجود می‌آید، کشور توانسته چند هزار شرکت دانش‌بنیان به وجود بیاورد و صدها طرح زیربنایی ایجاد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: در همین دوران تحریم و با وجود کاهش درآمد نفت، کار بزرگی مثل ایجاد پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس انجام گرفت که نشان‌دهنده توان و ظرفیت‌های بالای کشور است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مادّی مثل معادن، جنگل‌ها، موقعیت جغرافیایی و تنوع اقلیمی و در کنار این‌ها ظرفیت‌های معنوی که به این ظرفیت‌های معنوی هم باید توجّه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: تازه‌ترین نمونه این ظرفیت‌های مهم ملّی و مبتنی بر ایمان انقلابی و مذهبی همین حضور به هنگام و فداکارانه ملّت در موج اوّل بیماری کرونا است.

وی با اشاره به نهضت کمک مؤمنانه، خاطرنشان کرد: قبل از نهضت کمک مؤمنانه حرکت خیره‌کننده مردم در بدرقه شهید سلیمانی است؛ زیرا تشییع بی‌سابقه شهید سلیمانی فقط عاطفی نبود بلکه نشانه اعتقاد مردم به جهاد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: خطا است اگر ما خیال کنیم این فقط یک حرکت عاطفی محض بود؛ زیرا مردم در این تشییع‌ جنازه نشان دادند که به جهاد در میدان مقاومت و به مبارزه معتقدند و راه پرافتخار خود را با قدرت ادامه می‌دهند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات