۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۵۷۳۴۵
رییس تبلیغات اسلامی فردوس:

عید غدیر نماد حیات دوباره اسلام ناب محمدی است

عید غدیر نماد حیات دوباره اسلام ناب محمدی است
حجت‌الاسلام آزاد با تأکید بر برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: عید غدیر نماد حیات دوباره اسلام ناب محمدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حسن آزاد، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فردوس، امروز در نشست برنامه‌ریزی ستاد اجرایی بنیاد غدیر فردوس که با حضور اعضای شورای هیئات مذهبی و ستاد اجرایی بنیاد غدیر شهرستان در محل تبلیغات اسلامی فردوس برگزار شد، بر برگزاری شایسته مراسم دهه امامت و ولایت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت واقعه غدیر، اظهار کرد: این روز به‌عنوان حیات دوباره اسلام شناخته شده و ازجمله اعیاد مخصوص شیعیان است؛ ازاین‌رو باید گفت عید غدیر نماد حیات دوباره اسلام ناب محمدی است.

حجت‌الاسلام آزاد با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع)، اضافه کرد: این امام همام می‌فرماید: در روز قیامت چهار روز به عرش الهی آورده خواهد شد، روز عید قربان، روز عید فطر، روز جمعه و روز عید غدیر خم و بین این روزها عید غدیر مانند ماه است بین ستارگان.

وی با تبیین اهمیت و عظمت این روز، اظهار کرد: باید مسؤولان و متولیان فرهنگی و مذهبی شهرستان بهترین برنامه‌ریزی را برای برگزاری اعیاد غدیر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

حجت‌الاسلام آزاد گفت: در این راستا جشن غدیر با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به ویروس منحوس کرونا در هر هیئت همراه با خطبه‌خوانی غدیر برگزار شده و فضائل امیرالمؤمنین (ع) در هر هیئت یک‌شب در طول دهه از سوی روحانیان ذکر می‌شود.

وی چراغانی کامل درب هیئت، نصب بنر و پارچه و ریسه لامپ الوان در مسیر خیابان منتهی به هیئات و فعال کردن سیستم اطلاع‌رسانی هیئت و فضای مجازی در خصوص بخش مطالب فرهنگی، عکس، سخنرانی، شعر در گرامیداشت دهه مذکور و غدیر را از دیگر برنامه‌های هیئات مذهبی در دهه امامت و ولایت ذکر کرد.

حجت‌الاسلام آزاد افزود: برنامه‌ریزی در خصوص حضور اعضای هیئات مذهبی در مغازه‌های سطح شهر در یک روز خاص و عرض تبریک به بازاریان با همکاری اتاق اصناف و حضور در مراکز خیریه، مراکز بیمارستانی و انجام کارهای عام‌المنفعه از دیگر فعالیت‌هایی است که به مناسبت دهه امامت و ولایت و عید غدیر در سطح شهرستان انجام می‌شود.

سید شرف‌الدین اختر، دبیر بنیاد غدیر شهرستان فردوس نیز پس از اعلام دستور کار جلسه، پیرامون برنامه‌های دهه امامت و ولایت و غدیر و نقش بی‌دلیل هیئات مذهبی در نشر این فرهنگ بزرگ به ارائه برنامه‌ها پرداخت./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات