۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۵۶۷۷۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

جایگاه طلبگی جایگاه رفیع و پر منزلتی است

جایگاه طلبگی جایگاه رفیع و پر منزلتی است
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی گفت: جایگاه طلبگی از ابتدا تا انتها جایگاه رفیع و پر منزلتی است که اکثریت افراد جایگاه این مدارس مولد را تشخیص نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در دیدار با معاونت اداری و مالی و منابع انسانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور ضمن گرامیداشت هفته کرامت و ولادت حضرت امام رضا (ع)، اظهار داشت: اکثریت افراد معنی حوزه علمیه و طلبه را تشخیص نمی‌دهند.

وی افزود: باوجود اینکه بیشتر مردم معنی طلبه را نمی‌فهمند طلاب به‌عنوان قشر مظلوم و محروم جامعه بدون هیچ چشمداشت مادی باجان و دل از دین و آموزه‌های دینی محافظت می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی اضافه کرد: البته همه اهل انصاف می‌دانند که بزرگانی همچون شهید صیاد شیرازی معنی و جایگاه طلاب را درک کرده و احترام و ارادت خاصی برای طلاب قائل بودند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جایگاه طلبگی از ابتدا تا انتها یک جایگاه رفیع بوده و در طول تاریخ بشریت طلاب و روحانیان از دین محافظت کرده‌اند عشق و ارادت به ساحت و جایگاه حوزه و حوزویان ارادت به ساحت مقدس حضرت قائم (عج) است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی تصریح کرد: اینکه شما در خدمت طلاب و روحانیان هستید توفیق بزرگی است که خداوند متعال نصیب شما کرده است؛ لذا باید شکر خدای متعال را به‌جای آورید و در این راه کوشا باشید.

وی خاطرنشان کرد: گویی دعای «وستخمدنی فی مرضاتک» امام سجاد (ع) در حق شما مستجاب شده که خداوند توفیق خدمت به طلاب و حوزویان را به شما عطا کرده است و باید قدردان این موهبت الهی باشید.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی افزود: نقش طلبه، دانشجو و دانشمند دینی بیشتر از نقش یک لشکر است؛ چراکه طلاب و روحانیان بیش ازآنچه که باید درصحنه عملی همراه مردم هستند و برای مردم دلسوزی می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا بر هر مسلمانی واجب است که به‌اندازه توان خود و هراندازه‌ای که از دستش کاری ساخته باشد به نحوی به این شجره طیبه کمک کند تا آن‌ها بتوانند با فراغ خاطر بیشتری به رسالت دینی، انسانی و معنوی خود بپردازند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: طلبه امروز به‌گونه‌ای تربیت می‌شود که در کنار تئوری‌ها درصحنه میدانی نیز برگ برنده را از آن خودکرده است ازجمله این روزها هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا کارهای بهداشتی، سم‌پاشی خیابان‌ها و غسل و کفن افرادی که از این بیماری جان سپرده‌اند نمونه بارز حضور درصحنه طلاب و روحانیان است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات