۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۶۵۱۹۵۱
رییس تبلیغات اسلامی بیرجند خبر داد؛

بیرجندی‌ها دو میلیارد تومان به رزمایش مواسات کمک کردند

بیرجندی‌ها دو میلیارد تومان به رزمایش مواسات کمک کردند
رییس اداره تبلیغات اسلامی بیرجند گفت: مردم نیک‌اندیش این شهرستان بیش از دو میلیارد تومان به رزمایش ملی همدلی و مشارکت مؤمنانه مواسات کمک کردند.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم لطفی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی،  با اشاره به ضرورت اهتمام و مشارکت همگانی در راستای کاهش آلام آسیب دیدگان از ویروس کرونا، از کمک دو میلیارد تومانی مردم شهرستان بیرجند به رزمایش ملی مواسات خبر داد.

وی افزود: مردم نیک‌اندیش این شهرستان به‌منظور کاستن از گرفتاری‌ها و مشکلات اقشار آسیب‌دیده از این ویروس منحوس، بیش از دو میلیارد تومان به رزمایش ملی همدلی و مشارکت مؤمنانه مواسات کمک کردند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بیرجند اظهار داشت: مردم خراسان جنوبی همگام با سایر هم‌وطنان در رزمایش «کمک مؤمنانه» برای یاری‌رساندن به نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا به‌طور گسترده مشارکت کردند.

حجت‌الاسلام لطفی افزود: مردم این شهرستان در عرصه کمک به نیازمندان همچون دیگر هم‌وطنان با روش‌های مختلف ازجمله تأمین مایحتاج روزانه نیازمندان، توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، پرداخت خیرات در چراغ برات، نذر قربانی، بخشش اجاره‌بها و تأمین غذای گرم برای اقشار آسیب‌دیده حضور یافتند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند خاطرنشان کرد: تهیه 13 هزار و 400 پرس غذای گرم، کمک نقدی ۶۰ میلیون تومانی به افراد بی‌بضاعت، تهیه و توزیع هفت هزار و 214 سبد غذایی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان، بخشودگی اجارات به ارزش ۳۳ میلیون تومان ازجمله فعالیت‌های مردم بیرجند برای رزمایش ملی مواسات محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: امید است همین‌گونه که در شرایط شیوع کرونا با رزمایش مواسات می‌خواهیم سفره افطاری هیچ خانه‌ای خالی نباشد، بعد از رزمایش و کاهش شیوع کرونا به راهکارهای اساسی رفع فقر چون رونق تولید و جهش تولید بیش از گذشته بیندیشیم؛ باید گفت که کمک به نیازمندان و محرومان زیباترین جلوهٔ نوع‌دوستی است که در شرایط فعلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

رییس تبلیغات اسلامی بیرجند در ادامه با قدردانی از همه فعالان و خادمان عرصه سلامت، اظهار کرد: شایسته است مراتب تشکر و قدردانی خود را از جامعه بهداشت و درمان کشور که در این ایام مدال پرافتخار «مدافعان سلامت» گرفتند، اعم از پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران، کادر آزمایشگاهی، کادر رادیولوژی، رانندگان زحمتکش آمبولانس‌ها، نیروهای گمنام و بی‌نام‌ونشان خدمات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی؛ همچنین مدیران ارشد و میانی و خُرد در وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کنیم.

وی افزود: مدافعان سلامت، انصافاً خوش درخشیدند. بخصوص اینکه بسیاری از این عزیزان، در مسیر خدمت‌رسانی به فیض شهادت رسیده و «شهید خدمت» شدند.

حجت‌الاسلام لطفی گفت: همچنین از تلاش‌های ایثارگرانه و شبانه‌روزی «خادمان سلامت» اعم از نیروهای جهادی طلاب و دانشجو، بسیجیانِ همیشه در صحنه ایثار و فداکاری، انجمن‌های خیریه، مراکز نیکوکاری، خیرین سلامت، هیأت‌های مذهبی و موکب‌داران سلامت، مراکز علمی و دانش‌بنیان، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، تولیدکنندگان و کارگران زحمتکش، پاکبانان مظلوم و سایر اقشاری که به‌سرعت به خدمت سلامت مردم آمدند قدردانی می‌کنیم./9314//310/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات