۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۵۱۰۶۳
رییس تبلیغات اسلامی بیرجند خبر داد؛

مشارکت ۱۴۷ میلیون تومانی هیأت حسینی بیرجند در رزمایش ملی مواسات

مشارکت ۱۴۷ میلیون تومانی هیأت حسینی بیرجند در رزمایش ملی مواسات
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند با تأکید بر ضرورت مشارکت همگانی در رزمایش مواسات، از کمک ۱۴۷ میلیون تومانی هیئت حسینی (ع) بیرجند به این رزمایش خبر داد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم لطفی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، با اشاره به اجرای رزمایش مواسات در کشور و استان، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا باعث بسته شدن مساجد کشور شد، اما جوانان جهادگر ما با حضور در خط مقدم مقابله با این ویروس باعث شدند تا کارکرد خدماتی مساجد احیا شود.

وی افزود: در این راستا هیئت حسینی شهرستان بیرجند اقدام به تهیه و توزیع تعداد ۷۰۰ بسته غذایی به ارزش ۱۲۲ میلیون تومان بین نیازمندان سطح شهر و روستاهای هم‌جوار کرد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بیرجند ادامه داد: این جهادگران علاوه بر توزیع ۷۰۰ بسته غذایی، اقدام به پخت و توزیع غذای گرم بین کارکنان و بیماران بیمارستان ولی‌عصر (عج) به ارزش پنج میلیون و پانصد هزار تومان کردند.

حجت‌الاسلام لطفی گفت: همچنین این هیئت اجاره‌بهای دو ماه املاک متعلق به این هیئت به ارزش ۲۰ میلیون تومان را به صاحبان کسب‌وکار بخشید.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند خاطرنشان کرد: این تلاش‌ها و خدمت‌رسانی‌ها، اتحاد و همدلی را میان مردم افزایش داد و امروز نیز با این خدمت‌رسانی‌ها، مجدداً وحدت در محلات شکل‌گرفته است و می‌توانیم از این فرصت برای عملی سازی فرمان رزمایش مواسات مقام معظم رهبری (مدظله) استفاده کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت اهتمام و مشارکت همگانی در رزمایش مواسات، اظهار کرد: هر کس باید از تمام ظرفیت‌هایی که دارد برای شرکت در این رزمایش استفاده کند.

حجت‌الاسلام لطفی خاطرنشان کرد: در این راستا حتی فرزند و خانوادهٔ ما نیز ظرفیت هستند، افرادی فرزندان خوبی دارند، امیرالمؤمنین (ع) خطاب به کمیل ابن زیاد فرمودند: «یَا کُمَیْلُ! مُرْ أَهْلَکَ أَنْ یَرُوحُوا فِی کَسْب الْمَکَارِمِ، وَ یُدْلِجُوا فِی حَاجَةِ مَنْ هُوَ نَائِمٌ» و تأکید کردند ای کمیل خانواده‌ات را فرمان ده که روزها در به دست آوردن بزرگواری و شب‌ها در رفع نیاز خفتگان بکوشند.

وی افزود: در روز قیامت به آن کسی که فرزند خوبی دارد می‌گویند چرا از این ظرفیت استفاده نکردی؟ آن کسی که خانه بزرگی دارد همین‌طور. آدم‌ها ظرفیت‌های گوناگونی دارند. بعضی دوستان خوبی دارند. بعضی ثروت و مهارت دارند، بعضی می‌توانند مشاوره بدهند. بعضی می‌توانند از وقتشان استفاده کنند و وقتشان را در راه خدا انفاق کنند.

حجت‌الاسلام لطفی اضافه کرد: در راستای رزمایش مواسات باید مانند یک جبهه که در آن نیازهای گوناگونی وجود دارد، هر کسی هر نوع توانی را که دارد به صحنه بیاورد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات