۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۴۹۴۴۲
امام‌جمعه بیرجند:

رزمایش مواسات محصول مکتب و تفکر اسلامی است

رزمایش مواسات محصول مکتب و تفکر اسلامی است
امام‌جمعه بیرجند با مقایسه نحوه مواجهه ایران و کشورهای غربی در برابر ویروس کرونا، گفت: رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه محصول مکتب و تفکر اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در نشست قرارگاه استانی رزمایش مواسات، اظهار کرد: در طول تاریخ و همچنین در زمان معاصر، موانعی ایجاد شده تا ما رمزهای مؤمنانه و رمزهای انسانی را کمتر متوجه شویم.

وی با تأکید بر اینکه باید از فرصت‌ها به‌خوبی استفاده کنیم، افزود: ظاهر کرونا و دیگر بیماری‌ها، حوادث تلخ و ناگوار است اما باطن آن هم برای این مردم و سازمان‌هایی که در این جهت خدمت می‌کنند، بسیار خیر است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: رزمایش مواسات، یک رزمایشی است که عکس‌العمل آن روان دشمن را خورد می‌کند و همچنین این رزمایش دارای زوایای ناشناخته‌ای است و آن در مؤمنانه بودن آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی خطاب به اعضای ستاد استانی قرارگاه مواسات و کمک مؤمنانه با تأکید بر اینکه کاری که شما انجام می‌دهید زوایای بسیاری دارد اما مهم‌ترین زاویه آن، زاویه مواسات و مؤمنانه بودن آن است، افزود: خداوند را شکر کنید زیرا به شما توفیقی عنایت کرده تا در یک چرخه و زنجیره‌ای که زوایای مختلفی دارد، برای رضای خدا کار کنید.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات قرارگاه مواسات از یک بعد یک مسئله اقتصادی است و از بعدی دیگر کمک به مسئله بهداشت است، زیرا زمینه‌هایی فراهم می‌شود که مردم در اجرای مقررات بهداشتی صبور باشند و در عین حال یک مسئله اجتماعی هم است و بالاتر از این‌ها موضوع فرهنگی و فرهنگ‌سازی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: این اقداماتی که انجام می‌گیرد، همه مقدمه است تا بیش از پیش مورد عنایت پروردگار قرار بگیرید و دردها دوا و دشمن نیز خار و ذلیل شود.

وی گفت: ویروس کرونا در کشورهای غربی با همه ادعاهایی که دارند چطور شد که به دزدی‌های کلان دستکش و ماسک وسایل بهداشتی دست زدند. چطور کشورهای غربی با تمام ادعا از کشوری به کشوری دیگر به دزدی و غارت ماسک و دستکش دست زدند. آیا این ننگ نبود؟ چطور شد به فروشگاه‌ها حمله و قفسه‌ها را خالی کردند آیا این ننگ نبود؟ چطور شد در صف خرید اسلحه برای حفظ امکانات خانه و کالای خود مسلح شود و این نتیجه و محصول دموکراسی غربی است.

امام‌جمعه بیرجند افزود: از سوی دیگر مشاهده کنید محصول مکتب ما در مقایسه با محصول مکتب آن‌ها که خون، خونریزی، جنگ و ظلم است چقدر تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه محصول مکتب و تفکر اسلامی است، اظهار کرد: رزمایش مواسات موضوع ساده‌ای نیست که از کنار آن بتوان رد شد بلکه این محصول تفکر و مکتب ما است؛ ازاین‌رو باید تمام توان خود را برای اجرای شایسته آن به کار بریم./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات