۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۴۹۱۶۱
فرمانده سپاه خراسان جنوبی خبر داد؛

اجرای رزمایش کمک مؤمنانه در ۳ محور در خراسان جنوبی

اجرای رزمایش کمک مؤمنانه در ۳ محور در خراسان جنوبی
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: رزمایش همدردی و کمک مؤمنانه مواسات در سه محور انفاق، قرض و خدمت از چهارم اردیبهشت در استان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، ظهر امروز در نشست ستاد استانی قرارگاه مواسات و کمک مؤمنانه، اظهار داشت: حدود 60 روز تلاش‌ها و فعالیت‌های مردمی ادامه داشته و به تدبیر رهبری که در نیمه شعبان فرمودند برای ماه رمضان هم یک رزمایش سراسری همه تشکل‌ها و نهادها و خیرین، بسیج و سپاه پای کار آمدند.

وی افزود: بسیج از همان لحظات نخست کشف بیماری کرونا در کنار مردم بوده و خواهد بود و اکنون هم به فرمایشات رهبر انقلاب لبیک گفته و آمادگی خود را در هر جهت اعلام می‌کنیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از تشکل کمیته‌های متعدد در استان خبر داد و افزود: کمیته‌های پشتیبانی، شناسایی و سیاست‌گذاری توزیع، اطلاع‌رسانی، تشکل‌های مردمی از کمیته‌های فعال در ستاد هستند که هر کمیته 10 تا 15 نفر عضو دارد.

سردار قاسمی با اعلام اینکه رزمایش کمک مؤمنانه در سه محور انفاق، قرض و خدمت از چهارم اردیبهشت‌ماه آغاز و در سه مرحله تا عید سعید فطر در سطح استان برگزار می‌شود، افزود: کار جمع‌آوری و شناسایی، تهیه امکانات برای توزیع در حال انجام است.

وی اعلام کرد: کار جمع‌آوری، بسته‌بندی و توزیع اقلام در اختیار خود مساجد، کانون‌ها، نهادها و پایگاه‌های مردمی است و به دلیل سیاست هم‌زمانی و آغاز سراسری رزمایش مؤمنانه در استان لیست و میزان توزیع و زمان آغاز رزمایش در اختیار ستاد استانی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه در سه مرحله خبر داد و تشریح کرد: مرحله اول رزمایش روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه آغاز و طی پنج روز اول ماه رمضان ادامه دارد، مرحله دوم از روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) آغاز و تا شب‌های قدر و مرحله سوم دو روز قبل عید فطر آغاز می‌شود که مرحله سوم بسته به شناسایی کمک‌های مردمی بعداً اعلام می‌شود.

سردار قاسمی با تأکید بر اینکه جامعه هدف ما قشر آسیب‌پذیر، متضرر و خسارت‌دیده است، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های استان نیز هماهنگی خوبی برای اجرای رزمایش انجام شده و شواهد موجود نشان می‌دهد همدلی و هماهنگی خوبی به وجود آمده و نیازمند انسجام و تلاش بیشتری است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات