۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۶۴۹۱۴۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

فعالیت تبلیغی روحانیان در ماه رمضان معطوف به فضای مجازی است

فعالیت تبلیغی روحانیان در ماه رمضان معطوف به فضای مجازی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال اعزام رسمی مبلغ در استان نداریم فقط از علمای حاضر در محل استفاده می‌شود و فعالیت‌ها بیشتر معطوف به فضای مجازی است.

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه برنامه تجمعی در مساجد استان نداریم و فعالیت مساجد در ماه مبارک رمضان هم طبق روال کنونی است.

وی افزود: تعداد زیادی از مساجد خراسان جنوبی باز هستند و با جمعیت کمتر نسبت به قبل و رعایت کامل مباحث بهداشتی و سلامت افراد فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: رعایت بهداشت در مساجد با فاصله‌گذاری شرعی و بهداشتی و استفاده از مهر شخصی است و در برخی مساجد مهر سنگی هم گذاشته شده و این مهرها هر بار بعد از استفاده با صابون شست‌وشو و دوباره سر جای خود گذاشته می‌شود تا کسانی که مهر شخصی همراه خود ندارند از آن‌ها استفاده کنند.

وی اظهار داشت: ضدعفونی مساجد هر روز انجام شده و تعداد محدودی از مساجد هم به طور کامل تعطیل هستند و روند فعالیت‌های مساجد در ماه مبارک رمضان هم به همین شکل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: اعزام مبلغ مثل سال‌های قبل نیست چون در گذشته هزار مبلغ اعزام می‌شدند اما امسال اعزام رسمی در هیچ جای استان نداریم فقط از علمایی که در محل حضور دارند استفاده می‌شود و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی خواهد بود.

حجت‌الاسلام خادمی تأکید کرد: امسال اعزام رسمی مبلغ در استان نداریم فقط از علمای حاضر در محل استفاده می‌شود و فعالیت‌ها بیشتر معطوف به فضای مجازی است.

وی گفت: به روحانیون مستقر در روستاها توصیه شده هرکدام کانالی در فضای مجازی راه‌اندازی کرده و فعالیت فرهنگی خود را به این شکل به مردم ارائه کنند.

حجت‌الاسلام رضایی افزود: بیشتر فعالیت‌های ما رسانه‌ای مجازی است و تابع دستورالعمل‌های جدید وزارت بهداشت هستیم که ممکن است تا پانزدهم ماه مبارک رمضان تغییراتی ایجاد شود و به لطف خدا در حال حاضر شاهد سیر نزولی بیماری کرونا هستیم.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی تجمعات منوط به نظر وزارت بهداشت است چون آن‌ها در این حوزه متخصص هستند و در استان‌ها هم ستاد استانی مبارزه با کرونا باید نظر رسمی خود را اعلام کند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات