۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۴۸۰۸۴
امام‌جمعه موقت بیرجند:

رعایت توصیه‌های بهداشتی مقابله با کرونا از نظر عقلی و شرعی واجب است

رعایت توصیه‌های بهداشتی مقابله با کرونا از نظر عقلی و شرعی واجب است
امام‌جمعه موقت بیرجند گفت: از نظر مبانی دینی، قوانین مملکتی لازم‌الاجراست و همه از نظر عقلی و شرعی باید به همه قوانین به ویژه توصیه‌های پزشکی مقابله با کرونا توجه کنیم.

حجت‌الاسلام محمد مختاری، امام‌جمعه موقت بیرجند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اظهار کرد: توجه به توصیه پزشکان برای مقابله با کرونا مثل ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی، این ویروس را ریشه‌کن می‌کند.

وی گفت: با توجه به اینکه بیماری کرونا بخش‌های مختلف زندگی مردم را تحت تأثیر خود قرار داده و حتی نماز جمعه و جماعات هم به دلیل جلوگیری از شیوع این ویروس تعطیل شده و ماه مبارک رمضان در پیش رو است باید عزم جدی ملی که تاکنون وجود داشته و موجب کنترل بیماری شده همچنان ادامه یابد و اگر این مسائل رعایت شود مرحله مدیریت کرونا سپری شده و به مرحله مهار آن می‌رسیم.

مدرس حوزه و دانشگاه اظهار داشت: انسجام و اتحاد بی‌نظیری در سطح مسؤولان کشور برای مهار کرونا مشاهده می‌شود که حتی سازمان بهداشت جهانی هم ایران را در راستای مقابله با کرونا تحسین کرد.

وی گفت: امروز در آمریکا، فرانسه و کشورهایی که همواره در همه حوزه‌ها مدعی بودند وضعیت چگونه است اما کشور ما در مقابله با کرونا از آنها جلوتر است که باید با همت مضاعف مردم در کنار دولت، نیروهای مسلح، بسیج و سایر مجموعه‌ها این مرحله را هم به‌خوبی پشت سر بگذاریم چون مقابله با این بیماری با عجله نمی‌شود و نیازمند مدیریت، صبر و حوصله و کنترل است تا ریشه‌کن شود.

حجت‌الاسلام مختاری اضافه کرد: از نظر مبانی دینی ما، قوانین مملکتی لازم‌الاجراست یعنی قانونی که از ناحیه حاکمیت وضع شود باید اجرا شود چون قانون یعنی مایه نظم و ترتیب و نظم همواره بهتر از هرج‌ومرج است و به‌طور یقین هرج‌ومرج قابل‌قبول نیست و همه ما به لحاظ شرعی باید به همه قوانین به ویژه توصیه‌های پزشکی برای مقابله با کرونا توجه کنیم.

وی افزود: متأسفانه عده‌ای از خارج کشور قصد ایجاد دوگانه دیانت و سلامت در کشور را داشتند اما مردم ما صدها سال است که مسلمان و مؤمن هستند و می‌دانند که هیچ‌گاه دیانت و سلامت در مقابل هم قرار نمی‌گیرند چون در دین حتی برای روزه که بسیار پراهمیت است آمده اگر برای سلامتی فرد ضرر دارد، روزه گرفته نشود.

امام‌جمعه موقت بیرجند گفت: ما با بدن سالم می‌توانیم اهل ایمان و دیانت باشیم و برای توجه به سلامت باید به توصیه‌های پزشکان توجه کنیم که اگر آنها توصیه به ماندن در خانه دارند به این موضوع همان‌طور که تاکنون به‌خوبی رعایت شده از این به بعد هم رعایت شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات