۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۶۵۸۰۶۶
امام جمعه ایلام:

«شجره طیبه» طرحی کارآمد برای ارتقای سطح زندگی در جامعه اسلامی است

«شجره طیبه» طرحی کارآمد برای ارتقای سطح زندگی در جامعه اسلامی است
امام جمعه ایلام گفت: طرح «شجره طیبه» طرحی بسیار کارآمد، فرهنگی و در راستای ارتقا سطح زندگی جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در مراسم آغاز اجرای طرح شجره طیبه که در بخش سیوان، روستای حسین آباد این استان برگزار گردید، اظهار داشت: در دین اسلام بر انفاق و همیاری و تعامل تاکیدات بسیاری شده است و بسیاری از آیات قرآن کریم نیز از این مهم حکایت دارند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه طرح «شجره طیبه» طرحی بسیار کارآمد، فرهنگی و در راستای ارتقای سطح زندگی جامعه اسلامی است، عنوان داشت: امیدواریم که این طرح بتواند زمانه انفاق و نیکوکاری در سطح ایلام و شهرستانهای تابعه را بیش از پیش گسترش دهد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام ادامه داد: این طرح پسندیده به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) و باغداران در استان ایلام کلید خورده است و امیدواریم که این طرح زمینه ساز افزایش اقدامات نیکوکارانه در جامعه اسلامی شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار داشت: بی شک کسانی که در این طرح حضور و مشارکت دارند هم اجر دنیوی و هم اخروی را از خداوند متعال دریافت خواهند کرد.

امام جمعه ایلام افزود: اسلام دینی اجتماعی است و در کنار واجباتی همانند نماز و روزه تاکیدات بسیاری بر انفاق و نیکوکاری دارد، لذا همه ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم که همواره یاریگر مستضعفان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار بیان داشت: کسانی که اموال و ثروت خود را با خلوص نیت و برای رضای خدا بین مستمندان تقسیم می کنند، جهاد و ایثار بزرگی انجام می دهند.

در ادامه این همایش، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام اظهار داشت: خوشبختانه آمارهای موجود نشان می دهد که پرداخت زکات در استان ایلام در سال جااری نسبت به دوره مشابه سال گذشته از رشد 75 درصدی برخوردار بوده است.

قنبر موسی نژاد در ادامه تاکید کرد: در سال گذشت در بخش زکات دام، 180 راس دام توسط مردم استان ایلام اهدا شده است ولی امسال در 4 ماهه نخست تاکنون بیش از 440 راس دام تحت عنوان زکات اهدا شده است و گوشت این دام ها بین نیازمندان استان توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام افزود: طرح شجره طیبه، طرحی بسیار بجا و ضروری است که خوشبختانه امروز شاهد افتتاح این طرح هستیم.

وی تصریح کرد: در این طرح مبارک باغداران با اهدای درختان میوه باعث می شوند که اقشار کم درآمد در بحث تهیه میوه با مشکل روبرو نشوند./1404/د102/ب1

ارسال نظرات