۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۵۷۵۶۱
امام جمعه ایلام:

حجاب امری مقدس برای مصونیت زن مسلمان در فعالیت های اجتماعی است

حجاب امری مقدس برای مصونیت زن مسلمان در فعالیت های اجتماعی است
نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: حجاب امری مقدس برای مصونیت زن در فعالیت های اجتماعی است، ولی برخی اینگونه تلقین می کنند که حجاب برای زن مسلمان یک محدودیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار امروز به مناسبت آغاز هفته عفاف و حجاب در جمع اعضای بسیج بانوان سپاه امیرالمومنین ایلام اظهار کرد: هفته حجاب و عفاف فرصتی برای تبیین و تشریح فلسفه وجودی حجاب در اسلام نام است و باید گفت که حجاب حصاری امن برای حفظ ارزش‌های زن مسلمان است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: در کنار حجاب و عفاف شئونات دیگری از زندگی در جامعه اسلامی از بسیاری ناهنجاری ها مصون می ماند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در ادامه سخنان خود افزود: برخلاف باور اشتباه عده ای ساده لوح و شیطنت طلب، حجاب امری مقدس برای مصونیت زن در فعالیت های اجتماعی است، ولی این افراد اینگونه تلقین می کنند که حجاب برای زن مسلمان یک محدودیت است.

امام جمعه ایلام گفت: بی شک فرزندان رشید و مومن از دامن های پاک مادرانی رشد و نمو پیدا می کنند که همواره حجاب اسلامی را نصب العین خود قرار داده اند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تاکید کرد: دشمن با استفاده از پتانسیل های خود به دنبال کم رنگ کردن حجاب در بین زنان مسلمان است و می خواهد با این کار عفت زن مسلمان را خدشه دار کند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: امام خمینی (ره) می فرمایند که از دامن زن مرد به معراج می رسد، لذا زنان باید گوهر وجودی خود را در برابر تبلیغات دشمنان دین خدا حفظ کنند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه زن در جوامع غربی به دیده کالا نگریسته می شود، گفت: بی شک اگر در بحث عفاف و حجاب در جامعه اسلامی تمامی موازین اسلامی رعایت شود، جامعه ای سالم و به دور از هرگونه پلیدی خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام افزود: جامعه شایسته و پاک که نقش زنان عفیف در آن بی‌بدیل است منتج به پاکی و عزت زن، تضمین آزادی و در نهایت حفظ ارزش‌های انسانی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در ادامه بیان داشت: باید در بحث حجاب در جامعه اسلامی کار فرهنگی بیشتری انجام شود و نسبت به این معروف تلاش بیشتری داشته باشیم.

در ادامه این دیدار، نوروزی، مسؤول بسیج زنان سپاه امیرالمومنین ایلام نیز اظهار داشت: در هفته عفاف و حجاب بیش از 111 برنامه متنوع فرهنگی توسط جامعه زنان بسیجی استان ایلام اجرا می شود.

مسؤول بسیج زنان سپاه امیرالمومنین ادامه داد: برگزاری جشنواره ورزشی مادر و دختر، برپایی نمایشگاه با موضوع حجاب در فضای مجازی، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و قرآنی، برگزاری کارگاه های مهارت ازدواج و خانواده سالم، پخش فیلم در سطح پایگاه های بسیج، برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع عفاف و حجاب و... از جمله برنامه های این هفته در سطح استان ایلام است./1404/پ203/ب1

ارسال نظرات