۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۵۸۰۹۰
همه چیز درباره آزمون ورودی حوزه؛

راه طولانی حوزه برای مجازی شدن / جاماندگان نگران نباشند

راه طولانی حوزه برای مجازی شدن / جاماندگان نگران نباشند
علاقه مندان ورود به حوزه‌های علمیه، راهی طولانی در پیش دارند که چهارشنبه اولین مرحله آن به اتمام رسید اما تعداد بسیاری در حیرت تمام نتوانستند پا به میدان آزمون بگذارند.  

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دیروز در حالی آزمون ورودی حوزه های علمیه به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد که بخش قابل توجهی از داوطلبان نتوانستند وارد سایت آزمون مجازی شوند و بخت خود را برای قبولی در آزمون بیازمایند. به گفته کارشناسان معاونت آموزش حوزه های علمیه این مشکل به جهت بار ترافیک ورود متقاضیان و برخی به جهت اختلالات اینترنتی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه در گفت‌وگو با رسا به داوطلبانی که موفق به شرکت در آزمون نشدند اطمینان داد: «مشکلی نیست و از راه های مصاحبه و روش های دیگر ارزیابی های لازم صورت خواهد گرفت و متقاضیان در این زمینه می توانند از طریق مدیریت استانی پیگیر باشند.»

ورود به حوزه های علمیه از طرق آزمون کتبی، تحقیقات میدانی، طرح میثاق و مصاحبه حضوری انجام می شود. اما امسال با شیوع و گسترش کرونا، شرایط برای مسؤولان هم سخت شده و مرکز مدیریت حوزه های علمیه متوجه شد که راهی طولانی برای مجازی شدن در پیش دارد.

به گفته آقای رستم نژاد امسال یازده هزار و پانصد نفر در سامانه آموزش ثبت نام کردند و تعدادی هم از روش های دیگر برای ورود به حوزه های علمیه ثبت نام کرده اند.

در آزمون روز گذشته کسانی که بخت یارشان بود و موفق شدند وارد سایت آزمون شوند حدود یک سوم بودند که در سه مقطع تحصیلی سیکل، دیپلم و لیسانس با هم به رقابت پرداختند.

سامانه پذیرش حوزه در حالی که دیروز چهارشنبه 25 تیرماه نتوانست حجم انبوه ورود داوطلبان را پوشش دهد اما هم اکنون در دسترس است. حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در این زمینه اظهار کرد: «سامانه همچنان باز خواهد بود تا شرکت کنندگان بتوانند اطلاعات خود را ویرایش و تکمیل کنند.»/1370/پ200/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
الان یعنی امتحان بدهند؟ چی کار کنند؟
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
سبک جذاب و دلنشین است
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۳
مرسی
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
آفرین به خبرنگار
2
0