۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۵۸۱۳۵
آیت الله نمازی:

کارنامه و عملکرد دولت به دور از تنش‌های سیاسی بررسی شود

کارنامه و عملکرد دولت به دور از تنش‌های سیاسی بررسی شود
نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر ضرورت بررسی عملکرد دولت گفت: در این بررسی باید از تندروی، کندروی، تهمت و تضعیف پرهیز شود که برخلاف مصالح انقلاب است.

آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان و نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بر ضرورت راهنمایی جامعه از سوی نخبگان و علما تأکید کرد و اظهار داشت: در جامعه اقشار مختلفی وجود دارد و همواره نخبگان، دانشمندان و علما برای افکار عمومی الگو، راهنما و هادی بوده اند.

وی به نقش قشر الگوی جامعه در هدایت افکار عمومی پرداخت و گفت: تحصیلکرده ها، علما و فضلای حوزه های علمیه و دانشگاهیان باید برای افکار عمومی روشنگر و هدایتگر باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اهمیت نقش نخبگان جامعه تصریح کرد: نتیجه و ثمره این تبیین، آن است که وقتی اکثریت مردم و طبقات مختلف پیرو مقام امامت و رهبری قرار می گیرند، ظرفیت و درصد اقتدار رهبر جامعه را افزایش می دهند؛ بنابراین، خبرگان و نخبگان جامعه نقش مهمی را بر عهده دارند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص کارنامه و عملکرد دولت افزود: باید مراقب بود که بررسی عملکرد دولت، منشأ اختلافات نشود و در فضای منصفانه با حضور خبرگان و انسان های آگاه، نقش دولت در اجرای قانون اساسی و اهداف امام راحل و مقام معظم رهبری و خواسته های عمومی مردم تحلیل و تفسیر علمی شود.

آیت الله نمازی با بیان این که عملکرد دولت باید به دور از کشمکش های سیاسی بررسی شود، اظهار داشت: متأسفانه به دلیل اختلافات سیاسی، گروهی به دنبال تضعیف دولت و گروهی دیگر حامی دولت هستند که باید کارنامه دولت بر اساس عدل و انصاف ارزیابی و کارشناسی صورت بگیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب گفت: در بررسی عملکرد قوه مجریه باید نقش دولت در سازندگی، کشاورزی، صنعت، روابط بین الملل، سیاست داخلی و خارجی مشخص گردد و از تندروی، کندروی، تهمت و تضعیف پرهیز شود که این ها برخلاف مصالح انقلاب است و امام راحل هم این کار را نمی پسندند و مقام معظم رهبری هم مکرر فرموده اند که من هر دولتی که در رأس امور باشد را حمایت می کنم./822/ت302/ق

ارسال نظرات