۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۵۸۱۳۹
آیت الله مدرسی:

هیچ راهی جز همکاری همگانی در رویارویی با ویروس کرونا وجود ندارد

هیچ راهی جز همکاری همگانی در رویارویی با ویروس کرونا وجود ندارد
یکی از مراجع تقلید عراق بیان کرد: برای رویارویی با ویروس کرونا، تلاش کادر درمان به تنهایی کافی نیست و همه باید با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید محمد تقی مدرسی  از مراجع تقلید عراق طی سخنانی بیان کرد: ما از افرادی که در تلاش برای مهار ویروس کرونا هستند، تشکر می کنیم، ولی این کافی نیست و باید همه افراد جامعه در تلاش برای مهار این ویروس منحوس باشند.
وی اظهار داشت: از دلایل انتشار این بیماری در عراق به رغم بسته شدن مرزها و منع عبور و مرور، کوتاهی مسؤولان در فراهم کردن نیازهای ضروری مردم برای پیشگیری از این بیماری و عدم همکاری و همدلی مردم در رویارویی با این بیماری است.
آیت الله مدرسی در ادامه بیان کرد: طهارت و پاکیزگی از سنت های خداوند است و خداوند افراد طاهر و پاکیزه را دوست دارد و این یعنی باید از هر زشتی و پلیدی دوری کرد، چه در جایگاه اجتماعی که شامل پاکیزگی محیط زیست می شود و چه در جایگاه فردی که شامل طهارت جسم و لباس و مکان عبادت از هر نجاست و آلودگی است.
وی در ادامه بار دیگر بر بعد اجتماعی تاکید کرد، و افزود: لازم و ضروری است تا محیط پیرامون و جامعه خود را از الودگی ها و ویروس ها پاکیزه نگه داریم و به تمیزی و طهارت با استفاده از ماسک برای خروج از منزل و استفاده از محلول های ضدعفونی اهتمام ویژه بگذاریم.
ایت الله مدرسی همچنین بیان کرد: حفظ نظافت اجتماعی تنها با همکاری و رعایت همه مردم به دست می آید و باید از بعضی از امور مستحبی مثل دید و بازدید، شرکت در عروسی ها و موارد دیگر، فاصله بگیریم زیرا این امور با حفظ نفس و جان آدم متعارض است و به فکر تماس از طریق شبکه های اجتماعی و اطعام به نیازمندان به جای بر پایی مهمانی که احتمال مبتلا شدن ده ها نفر است، باشیم.
ارسال نظرات