۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۵۸۱۷۰
امام جمعه نجف اشرف؛

خروج نظامیان آمریکایی لازم و ضروری است

خروج نظامیان آمریکایی لازم و ضروری است
امام جمعه نجف اشرف ضمن استقبال از سفرهای آینده مصطفی الکاظمی به چندین کشور از جمله ایران٬ بر لزوم اخراج نظامیان آمریکایی از عراق تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام «سید صدرالدین القبانجی» امام جمعه نجف اشرف ضمن استقبال از سفرهای آینده «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق که سفر به جمهوری اسلامی ایران نیز در خلال آنهاست٬ بر خروج نظامیان آمریکایی از عراق تاکید کرد.
سید القبانجی اظهار داشت: اقدام نخست‌وزیری برای سفر به عربستان و ایران و آمریکا گامی مثبت است که باید در آنها بر لزوم عدم مداخله در امور عراق و نیز خروج نیروهای آمریکایی تاکید شود.
وی تاکید کرد: که عراق با هیچ کشوری به دنبال دشمنی نیست؛ بلکه می‌خواهد با همه کشورهای همسایه و جهان هم زیستی مسالمت‌آمیز داشته باشد.
امام جمعه نجف اشرف خاطرنشان کرد: اقدام مصطفی الکاظمی در بازدید از شهرهای عراقی از جمله کربلا و سپس بصره یک گام مثبت در این راستا بود و شهروندان عراقی تاثیر این سفرها را احساس می‌کنند.
سید القبانجی افزود همچنین پروژه مربوط به گذرگاه‌های مرزی و جلوگیری از ورود و خروج کالاها بدون نظارت٬ نیز گام مثبتی بوده و باید این پروژه با موفقیت اجرا شده و همه گروه‌های سیاسی در جهت منافع دولت عمل کنند.
امام جمعه نجف اشرف در خصوص موفقیت نیروهای امنیتی عراق در به هلاکت رساندن یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش موسوم به والی داعشی بغداد اظهار داشت که به دلیل اجرای این عملیات شجاعانه از نیروهای امنیتی تشکر می‌کنم.
وی در ادامه تاکید کرد: بازگشتی برای داعش نیست و این گروه تروریستی تجربه شکست در عراق را دارد و امکان ندارد عراق تبدیل به یک دولت تکفیری شود. میان همه گروه‌های عراقی همزیستی مسالمت‌آمیز وجود دارد.
ارسال نظرات