۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۵۸۱۸۰

شیخ صلاح نسبت به تخریب مسجد الاقصی هشدار داد

شیخ صلاح نسبت به تخریب مسجد الاقصی هشدار داد
رییس جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی 1948 نسبت به طرح های شوم دشمن صهیونیستی علیه مسجد الاقصی هشدار داد.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا،  شیخ رائد صلاح، رییس جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی 1948، پس از 3 سال اسارت و حبس خانگی در گفت وگویی مطبوعاتی بیان داشت: که رژیم اشغالگر صهیونیستی توطئه های بزرگی علیه مسجد الاقصی چیده و در حال زمینه سازی برای ساخت معبد کذایی یهود بر روی خرابه های این مسجد است.
شیخ صلاح افزود: که دشمن صهیونیستی تجاوزات علیه مسجد الاقصی را با هدف انتقال به مرحله ای جدید شدت بخشیده است.
وی گفت: که تجاوزات کنونی علیه مسجد الاقصی در چارچوب زمینه سازی برای انتقال به این مرحله جدید یعنی ساخت معبد کذایی یهود بر روی خرابه های این مسجد صورت می گیرد.
شیخ رائد صلاح خاطر نشان کرد: که طمع ورزی دشمن صهیونیستی در رابطه با مسجد الاقصی هرگز در سیطره بر باب الرحمه یا تقسیم زمانی و مکانی این مسجد یا سیطره بر گورستان باب الرحمه خلاصه نمی شود و تمامی کسانی که گمان می کنند طمع ورزی این رژیم محدود به برخی امور مشخص است، دچار توهمی بچه گانه شده اند، زیرا رژیم اشغالگر به دنبال سیطره کامل بر کل بخش های مسجد الاقصی است.
شیخ صلاح بیان کرد: آنانکه گمان می کنند می توان با دشمن صهیونیستی بر سر مسجد الاقصی به توافق و تفاهم دست یافت، کاملا به اشتباه رفته اند، زیرا این رژیم درصدد سیطره نهایی و کامل بر این مسجد است و می خواهد حرف اول و آخر را در مورد مسجد الاقصی بزند و برای آن تعیین تکلیف کند و کسی در مورد قدس به طور عام و مسجد الاقصی به طور خاص با آن مشاجره نکند.
وی تاکید کرد: که تنها راه حراست از مسجد الاقصی و حفظ هویت اسلامی، عربی و فلسطینی آن، زوال و نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی است.
رییس جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی 1948 اظهار داشت : که دشمن صهیونیستی می خواهد تا حدامکان بر مسجد الاقصی سیطره یابد و به جهانیان اینگونه نشان دهد که تکلیف این مسجد را این رژیم تعیین خواهد داد و حق هرگونه تصمیم گیری در مورد آن نیز با این رژیم است.
شیخ رائد صلاح تاکید کرد: که تمامی تلاش های رژیم صهیونیستی برای سلب صلاحیت اداره اوقاف اسلامی قدس هم در همین راستا انجام می گیرد.
شیخ صلاح به شدت نسبت به هرگونه به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر مسجد الاقصی شدیدا هشدار داد و خواستار حمایت همه جانبه و یکپارچه فلسطینیان از این مسجد شد.
گفتنی است که دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در شهر حیفا پنجشنبه گذشته درخواست تجدیدنظر تیم دفاع شیخ رائد صلاح رییس جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی 1948 در حکم 28 ماه حبس وی را رد کرد.
حکم 28 ماه حبس شیخ رائد صلاح به اتهام ترویج خشونت و ریاست جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی 1948 از تاریخ 2020/8/16 به اجرا گذاشته خواهد شد.
ناگفته نماند که رژیم صهیونیستی از نوامبر سال 2015 جنبش مذکور را جنبشی غیرقانونی اعلام کرده است.
شیخ صلاح 11 ماه در بازداشت موقت بوده و بدین گونه باید 17 ماه دیگر حبس را برای پایان مدت حبس 28 ماهه تحمل کند.

منبع : مرکز اطلاع رسانی فلسطین
ارسال نظرات