۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۵۸۱۸۲

تاکید اردن بر اهمیت نقش اروپا درالحاق کرانه باختری

تاکید اردن بر اهمیت نقش اروپا درالحاق کرانه باختری
وزیر امور خارجه اردن بر اهمیت نقش اتحادیه اروپا در مقابله با طرح الحاق کرانه باختری و ممانعت از اجرای آن تاکید کرد.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا،  ایمن الصفدی در گفتگوی تلفنی با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا موضع قاطع اروپا در مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری و هشدار نسبت به پیامدها و بازتاب های آن بر تلاش های صورت گرفته جهت تحقق صلح عادلانه با تکیه بر راه حل تشکیل دو کشور و قوانین بین المللی را ستود.

الصفدی و بورل در این گفتگوی تلفنی بر ادامه هماهنگی و همکاری مشترک جهت جلوگیری از اجرای طرح الحاق و احیای روند سازش بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی به منظور تحقق صلح با تکیه بر راه حل تشکیل دو کشور تاکید کرد.

الصفدی هشدار داد که اجرای این طرح نقض صریح قوانین بین الملی است و تمامی اساس و پایه های روند صلح را از بین خواهد برد و گزینه تشکیل یک کشور را حتمی خواهد کرد.

وزیر خارجه اردن بر ضرورت همبستگی جامعه بین الملل جهت جلوگیری از اجرای طرح الحاق کرانه باختری و ایجاد چشم اندازی روشن برای تحقق صلح و سازشی عادلانه و فراگیر تاکید کرد.

ایمن الصفدی و جوزپ بورل همچنین به بحث و بررسی آخرین تحولات منطقه و فلسطین نیز پرداختند.

الصفدی در گفتگو با وزیر خارجه لاتویا نیز به تشریح تلاش های صورت گرفته بین الملی جهت مقابله با طرح الحاق و احیای روند مذاکرات سازش به منظور ایجاد راه حلی با تکیه بر راهکار تشکیل دو کشور پرداخت.

وزرای خارجه اردن و لاتویا بر موضع کشورهای خود در مخالفت قاطع با طرح الحاق کرانه باختری و پایبندی به قوانین بین المللی و راه حل تشکیل دو کشور تاکید کردند.

  منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین 
ارسال نظرات